Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorWelde, Morten
dc.contributor.authorBråthen, Svein
dc.contributor.authorRekdal, Jens Ludvig
dc.contributor.authorZhang, Wei
dc.date.accessioned2017-03-22T13:20:09Z
dc.date.available2017-03-22T13:20:09Z
dc.date.created2016-11-10T14:36:37Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.isbn978-82-93253-55-6
dc.identifier.issn0804-5585
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2435034
dc.description.abstractRapporten ser på hvordan bompenger blir behandlet i planlegging av og i samfunnsøkonomiske analyser av vegprosjekter. Vi søker å belyse den empiriske balansen mellom innkrevingskostnader og avvisingstap ved bompengefinansiering på den ene siden, og kostnaden ved offentlig finansiering på den andre, i fire utvalgte prosjekter. Studien finner at bruken av bompenger ikke er satt ut fra hensynet til en slik balanse. Effektene av bompenger er i liten eller ingen grad inkludert i analysene av prosjekter som inkluderes i Nasjonal transportplan. Som vi viser i de fire caseprosjektene, kan dette føre til at netto nytte blir fremstilt uriktig.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherEx ante akademisk forlagnb_NO
dc.relation.ispartofConcept rapport
dc.relation.ispartofseriesConcept rapport;
dc.titleFinansiering av vegprosjekter med bompenger : behandling av og konsekvenser av bompenger i samfunnsøkonomiske analysernb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.source.pagenumber148nb_NO
dc.source.issue49nb_NO
dc.identifier.cristin1399202
dc.description.localcode© Forskningsprogrammet Concept. Publikasjonen kan siteres fritt med kildeangivelse.nb_NO
cristin.unitcode194,64,35,0
cristin.unitnameInstitutt for bygg, anlegg og transport
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel