dc.contributor.author | Vadset, Tove B. | |
dc.contributor.author | Kongshaug, Arnhild Vestnes | |
dc.contributor.author | Kirchhoff, Ralf | |
dc.date.accessioned | 2016-10-21T08:45:54Z | |
dc.date.accessioned | 2017-03-16T09:21:42Z | |
dc.date.available | 2016-10-21T08:45:54Z | |
dc.date.available | 2017-03-16T09:21:42Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | 35 p. NTNU i Ålesund, 2016 | nb_NO |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2434292 | |
dc.description.abstract | Hovedmålsettingen med prosjektet er at studenter som tar videreutdanning i intensiv sykepleie ved NTNU i Ålesund, skal bli bedre forberedt til praksis gjennom simulering og samtrening med intensivsykepleiere på sykehuset. Formålet med dette er at: 1) Studenter og praksisveiledere blir bedre kjent med hverandre, før studentene blir kastet ut i en hektisk hverdag i klinikken.2) Praksisfeltet vil kunne påvirke innholdet utdanningen med gode og relevante innspill til scenarier, slik at utdanningstilbyder lettere kan tilpasse utdanningen etter praksisfeltets behov. 3) Økt samarbeid og tilknytning mellom NTNU i Ålesund og praksisfeltet kan forberede studentgruppens praksiserfaring gjennom simulering og samtrening med praksisfeltet (intensivsykepleiere ved intensivseksjonen, Helse Møre og Romsdal HF deltar) i trygge og kontrollerte omgivelser. 4) Videre ønsker man at erfaringene fra dette pilotprosjektet brukes til å utvikle et undervisningsopplegg, som kan brukes videre til flere studieretninger innen sykepleie. Dette kan bidra til økt samtrening mellom praksisfelt og studenter. Fra helseforetaket/Intensivseksjonen ønsker man at prosjektet skal bidra til: 1) Kvalitetssikring og økt pasientsikkerhet, gjennom samtrening i et realistisk scenario. 2) Definering av ulike roller hos de involverte ved akutte/uavklarte pasientsituasjoner (på sikt skal helseforetaket utarbeide en ny prosedyre i EQS, dvs. foretakets elektroniske kvalitetssystem). 3) Økt læring og mestring gjennom samhandling mellom intensivsykepleiere/veiledere og studenter, i trygge omgivelser. 4) Fremtidig rekruttering av intensivsykepleiere til helseforetaket (studenter fra grunnutdanningen). | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NTNU | nb_NO |
dc.title | Best mulig forberedt - evaluering av simulatorbasert samtrening i intensiv sykepleie | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |
dc.date.updated | 2016-10-21T08:45:54Z | |
dc.subject.nsi | VDP::Medisinske fag: 700::Helsefag: 800::Sykepleievitenskap: 808 | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Midical sciences: 700::Health sciences: 800::Nursing science: 808 | nb_NO |
dc.identifier.cristin | 1391534 | |
dc.subject.keyword | Intensiv sykepleie / Intensive nursing care | |
dc.subject.keyword | Simulering / Simulation | |
dc.subject.keyword | Team ytelse / Team performance | |
dc.relation.project | Høgskolen i Ålesund: 34169 | nb_NO |
dc.description.localcode | © NTNU | nb_NO |