dc.contributor.advisor | Kaldal, Svein Ingar | nb_NO |
dc.contributor.author | Lindberg, Rosemarie Kristine Rein | nb_NO |
dc.date.accessioned | 2014-12-19T13:05:32Z | |
dc.date.available | 2014-12-19T13:05:32Z | |
dc.date.created | 2014-07-21 | nb_NO |
dc.date.issued | 2014 | nb_NO |
dc.identifier | 734716 | nb_NO |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/243187 | |
dc.description.abstract | Masteroppgaven handler om skolegangen til barn i Trondheim under andre verdenskrig. Hovedfokuset i oppgaven er hvordan andre verdenskrig påvirket momenter av skolegangen, som for eksempel skolebygget, lærerne og hverdagen generelt. Et viktig fokus i oppgaven er også på minner, og hvordan og hvorfor man husker. | nb_NO |
dc.language | nor | nb_NO |
dc.publisher | Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Det humanistiske fakultet, Institutt for historie og klassiske fag | nb_NO |
dc.subject | skole | no_NO |
dc.subject | skolegang | no_NO |
dc.subject | andre verdenskrig | no_NO |
dc.subject | Trondheim | no_NO |
dc.subject | barn | no_NO |
dc.subject | minnet | no_NO |
dc.subject | minner | no_NO |
dc.title | Skolen i minnet: Skolegang under andre verdenskrig i Trondheim | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.contributor.department | Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Det humanistiske fakultet, Institutt for historie og klassiske fag | nb_NO |