Blar i NTNU Handelshøyskolen på forfatter "Nyeng, Frode"
-
Instagram og forbruk - En forbrukersosiologisk studie om mellommenneskelig tillit og sosial påvirkning som følge av Instagram blant unge norske kvinnelige forbrukere.
Faret, Mari; Melby, Ingeborg Ellegaard (Master thesis, 2020)Hensikten med denne mastergradsavhandlingen er å undersøke hvordan sosiale medieplattformen Instagram legger til rette for fenomenene mellommenneskelig tillit og sosial påvirkning, og hvordan disse arter seg hos unge norske ... -
Lederes emosjonelle opplevelse av nedbemanningsprosesser - En kvalitativ studie av hvordan nedbemanning føles for ledere med personalansvar
Egseth, Mads Weidemann; Presthus, Rune (Master thesis, 2018)Det har tidligere i forskningen vært et stort fokus på hvordan ansatte opplever nedbemanning. Formålet med denne oppgaven å snu fokuset og se hvordan slike nedbemanningsprosesser oppleves av ledere. Oppgaven benytter Ekman, ... -
Lokalt samfunnsansvar
Holmøy, Richard Elias Karlsen; Kjelsrud, Sondre Urbye (Master thesis, 2019)Samfunnsansvar har blitt viet stadig mer oppmerksomhet blant forbrukere, myndigheter, media, universiteter, og de store globale selskapene. Samtidig finnes det lokalt eide bedrifter i Norge som ikke får like mye oppmerksomhet ... -
Personlig utvikling: behold dine ansatte
Mauseth, Marianne; Melbostad, Anne Marthe (Master thesis, 2020)Formålet med denne masteroppgaven var å undersøke hvilke oppfatninger medarbeidere og ledere har av begrepet personlig utvikling, og deres oppfatning av hvor viktig personlig utvikling er. Dette ble undersøkt i, det vi ...