• Digitaliseringens rolle i kjøpsprosessen hos unge voksne 

      Finborud, Mari Stabell (Bachelor thesis, 2019)
      Utgangspunktet for oppgaven er den økende bruken av digitalisering i handelssammenheng. Unge forbrukere utgjør en stor andel av de som utnytter denne utviklingen og det er derfor viktig å se hvilken rolle det spiller inn ...
    • Faktorer som kan påvirke forbrukeres informasjonssøk ved kjøp av klær fra dyre merkevarer 

      Svendgård, Oda; Voldnes, Frida Eirin (Bachelor thesis, 2021)
      I denne bacheloroppgaven forsøker vi å svare på problemstillingen, “Hvilke faktorer kan påvirke voksne forbrukere sitt behov for informasjonssøk ved kjøp av klær fra dyre merkevarer?”. For å hjelpe til med dette er det ...
    • Hvordan kan Mestergull Moagård forbedre sin tilstedeværelse i sosiale medier? 

      Hansen, Henriette Madeleine Nørve; Valderhaug, Sarah Rønning; Larsen, Sunniva Sæhaug (Bachelor thesis, 2023)
      Sosiale medier har i de siste årene skutt fart innad i den digitale markedsføringen for flere bedrifter, dette gjelder også for Mestergull Moagaard. Bedrifter slår til på sjansen til å møte forbrukere på ulike plattformer ...
    • Merkevarebygging gjennom sosiale medier 

      Fredriksen, Vilde Nagel; Olafsen, Preben Finnøy (Bachelor thesis, 2021)
      Bacheloroppgaven tar utgangspunkt i å bygge opp en merkevare på sosiale medier basert på assosiasjoner. Bakgrunnen for valg av tema er en kombinasjon av våre interesser for merkevarebygging, sosiale medier og Ålesund sentrum ...
    • The Role of Consumer Autonomy in Developing Sustainable AI: A Conceptual Framework 

      Bjørlo, Lena Vatne; Moen, Øystein; Pasquine, Mark (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      Artificial intelligence (AI)-based decision aids are increasingly employed by businesses to assist consumers’ decision-making. Personalized content based on consumers’ data brings benefits for both consumers and businesses, ...
    • “You might also like” -The technological consumers understanding of transparent AI 

      Haugstulen, Emilie Kristin (Master thesis, 2021)
      Kunstig intelligens begynner å bli et viktig verktøy i digital markedsføring brukt av markedsførere for å påvirke forbrukerne i en online beslutningsprosess. Anbefalingsalgoritmer kan gi forbrukerne bedre produkter for å ...