Browsing Institutt for internasjonal forretningsdrift by Author "Bjørlo, Lena Vatne"
Now showing items 1-7 of 7
-
Digitaliseringens rolle i kjøpsprosessen hos unge voksne
Finborud, Mari Stabell (Bachelor thesis, 2019)Utgangspunktet for oppgaven er den økende bruken av digitalisering i handelssammenheng. Unge forbrukere utgjør en stor andel av de som utnytter denne utviklingen og det er derfor viktig å se hvilken rolle det spiller inn ... -
Faktorer som kan påvirke forbrukeres informasjonssøk ved kjøp av klær fra dyre merkevarer
Svendgård, Oda; Voldnes, Frida Eirin (Bachelor thesis, 2021)I denne bacheloroppgaven forsøker vi å svare på problemstillingen, “Hvilke faktorer kan påvirke voksne forbrukere sitt behov for informasjonssøk ved kjøp av klær fra dyre merkevarer?”. For å hjelpe til med dette er det ... -
Freedom from interference: Decisional privacy as a dimension of consumer privacy online
Bjørlo, Lena Vatne (Journal article; Peer reviewed, 2024)The introduction of AI-based technologies has dramatically altered the premises for consumer privacy, enabling the unprecedented manipulation of consumers’ decision-making online. Given these recent threats to consumer ... -
Hvordan kan Mestergull Moagård forbedre sin tilstedeværelse i sosiale medier?
Hansen, Henriette Madeleine Nørve; Valderhaug, Sarah Rønning; Larsen, Sunniva Sæhaug (Bachelor thesis, 2023)Sosiale medier har i de siste årene skutt fart innad i den digitale markedsføringen for flere bedrifter, dette gjelder også for Mestergull Moagaard. Bedrifter slår til på sjansen til å møte forbrukere på ulike plattformer ... -
Merkevarebygging gjennom sosiale medier
Fredriksen, Vilde Nagel; Olafsen, Preben Finnøy (Bachelor thesis, 2021)Bacheloroppgaven tar utgangspunkt i å bygge opp en merkevare på sosiale medier basert på assosiasjoner. Bakgrunnen for valg av tema er en kombinasjon av våre interesser for merkevarebygging, sosiale medier og Ålesund sentrum ... -
The Role of Consumer Autonomy in Developing Sustainable AI: A Conceptual Framework
Bjørlo, Lena Vatne; Moen, Øystein; Pasquine, Mark (Peer reviewed; Journal article, 2021)Artificial intelligence (AI)-based decision aids are increasingly employed by businesses to assist consumers’ decision-making. Personalized content based on consumers’ data brings benefits for both consumers and businesses, ... -
“You might also like” -The technological consumers understanding of transparent AI
Haugstulen, Emilie Kristin (Master thesis, 2021)Kunstig intelligens begynner å bli et viktig verktøy i digital markedsføring brukt av markedsførere for å påvirke forbrukerne i en online beslutningsprosess. Anbefalingsalgoritmer kan gi forbrukerne bedre produkter for å ...