Blar i Institutt for internasjonal forretningsdrift på utgivelsesdato
Viser treff 241-260 av 449
-
Applying System-Oriented Sustainability Scoring for Cruise Traffic Port Operators: A Case Study of Geiranger, Norway
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Balancing the positive and negative impacts of cruise tourism is a challenging task for port operators. Necessary information for cruise port planning and decision making may be laborious to acquire and further combine for ... -
Building chain loyalty in grocery retailing by means of loyalty programs – A study of ‘the Norwegian case’
(Peer reviewed; Journal article, 2021)The aim of the paper is to analyze chain loyalty effects of customers' perceived value of loyalty programs in grocery retailing. It contributes to filling a gap in the literature, as there has been little earlier focus on ... -
The key drivers for young customers when choosing a mortgage loan provider
(Master thesis, 2021)Sammendrag Når unge bankkunder skal ta sitt første boliglån, hvilke faktorer er tilstede og påvirker deres valg av bank? Denne masteroppgaven har som mål å besvare dette. Ung kunde-segmentet har et stort potensial i alle ... -
An Approach to Sustainability Management across Systemic Levels: The Capacity-Building in Sustainability and Environmental Management Model (CapSEM-Model)
(Peer reviewed; Journal article, 2021)A toolbox for assessing the environmental impacts of processes, products and services has been gradually developed over the last 30 years. The tools and methods place attention on a growing holistic concern to also consider ... -
Does culture matter? The influences of organizational culture on engaged and satisfied workforce.
(Master thesis, 2021)Organisasjonskultur er viktig på grunn av kulturenes inntrykk på enkeltpersoner, spesielt ledere og interessenter som danner forretningsbeslutninger, og til slutt påvirker mange aspekter i organisasjonen. Denne studien tar ... -
The Readiness of the Norwegian Maritime Industry for Implementation of Marketing Automation: A multiple case study of four international maritime equipment suppliers in Møre & Romsdal
(Master thesis, 2021)Gjennom ny teknologi har markedsføring endret seg til å bli heldigital, og selskaper må innføre nye digitale markedsføringsverktøy for å være konkurransedyktige. Et digitalt markedsførings verktøy som i det siste har mottatt ... -
The Readiness of the Norwegian Maritime Industry for Implementation of Marketing Automation
(Master thesis, 2021)New technology has driven marketing into becoming entirely digital, and companies must therefore implement new digital marketing tools to stay in the game. One new digital marketing tool that has received a lot of attention ... -
“You might also like” -The technological consumers understanding of transparent AI
(Master thesis, 2021)Kunstig intelligens begynner å bli et viktig verktøy i digital markedsføring brukt av markedsførere for å påvirke forbrukerne i en online beslutningsprosess. Anbefalingsalgoritmer kan gi forbrukerne bedre produkter for å ... -
Circular economy in the construction sector: advancing environmental performance through systemic and holistic thinking
(Journal article; Peer reviewed, 2021)The construction sector is progressively becoming more circular by reducing waste, re-using building materials and adopting regenerative solutions for energy production and biodiversity protection. The implications of ... -
Conceptual formation and explanation in IFRS-based financial accounting research
(Peer reviewed; Journal article, 2021)This article provides a comprehensive review of the conceptual formation and explanation within International Financial Reporting Standards (IFRS)-based financial accounting research. The mandatory adoption of IFRS by the ... -
LobNobs Brand Equity og kundenes kjøpsintensjoner 3 rike vinnere og 5 millioner tapere. (Graver 2018)
(Bachelor thesis, 2021)Sammendrag Formålet med denne oppgaven avslører ikke bare effekten av merkevarekapitalen på merkevarepreferanser og kundenes kjøpsintensjoner, men viser også urovekkende funn og effekter av egne merkevarer som påvirker ... -
Egne merkevarer I hvilken grad handler forbrukeren egne merkevarer?
(Bachelor thesis, 2021)Temaet for denne bacheloroppgaven er basert på forbrukerens kjennskap til kjedenes egne merkevarer, og i hvilken grad de handler det i dagligvarebutikker. Dagligvaremarkedet består i hovedsak av tre store aktører, som ... -
‘’Hvordan bruke sosiale medier til å promotere Sibelias varemerke til målgruppen 18-28 år?‘’
(Bachelor thesis, 2021)I denne bacheloroppgaven har vi undersøkt ‘’Hvordan bruke sosiale medier til å promotere Sibelias varemerke til målgruppen 18-28 år?‘’. Det ble anvendt kvantitativ undersøkelse med en spørreundersøkelse som ble lagt ut på ... -
Lederskap og motivasjon i detaljhandelen
(Bachelor thesis, 2021)Hensikten med denne oppgaven er å besvare problemstillingen: “På hvilke måter kan leders atferd og lederstil påvirke arbeidstakers motivasjon?”. Jeg ønsker altså å finne ut på hvilke måter leders atferd og lederstil kan ... -
Hvordan kan Fiolen styrke salgsgrunnlaget i bedriften gjennom sin nettbutikk?
(Bachelor thesis, 2021)Netthandelen er i kontinuerlig vekst og handlemønsteret til forbrukerne er stadig i endring. Fiolen er en gave- og interiørbutikk i Stryn, som har drevet fysisk butikk siden 1989. I februar 2021 ble det i tillegg lansert ... -
The importance of brand awareness in a marketing perspective
(Bachelor thesis, 2021)Denne bacheloroppgaven ser nærmere på sosiale medier som et merkevarekjennskap-bygning verktøy og bruker en lokal bedrift på Sunnmøre, kalt Sibelia, som et praktisk eksempel. Denne oppgaven fordyper seg i temaet markedsføring, ... -
The benefits of consumer-brand awareness
(Bachelor thesis, 2021)Heniskten med denne oppgaven var å identifisere fordelane og grunner til at en en merkevareiger burde fokusere å øke den observerte veriden av deres merkevarer. Undersøkelses metodene var gjort ved å undersøke eksisterende ... -
Hvordan kan Slettvoll skape en tilfredsstillende og optimal kundereise gjennom utvikling av nettbutikk?
(Bachelor thesis, 2021)I startfasen av bacheloroppgaven hadde vi et ønske om å belyse et berøringspunkt i kundereisen som kan forbedres og videreutvikles, slik at det til slutt vil kunne imøtekomme kundens behov. Dette resulterte i et ønske om ... -
How middle leaders met lockdown: “It's an endless uphill struggle”
(Bachelor thesis, 2021)Denne oppgaven diskuterer hvordan ledere i et av Norges største mediehus motiverte sine ansatte under Covid-19-pandemien. Det var en tid som ga utfordringer, endringer i arbeidsdagen, manglende motivasjon i forhold til ... -
Faktorer som kan påvirke forbrukeres informasjonssøk ved kjøp av klær fra dyre merkevarer
(Bachelor thesis, 2021)I denne bacheloroppgaven forsøker vi å svare på problemstillingen, “Hvilke faktorer kan påvirke voksne forbrukere sitt behov for informasjonssøk ved kjøp av klær fra dyre merkevarer?”. For å hjelpe til med dette er det ...