Show simple item record

dc.contributor.advisorNervik, Bjørn
dc.contributor.authorPedersen, Ina Valdal
dc.contributor.authorMoen, Maria Alejandra
dc.date.accessioned2016-10-12T08:48:35Z
dc.date.available2016-10-12T08:48:35Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2414448
dc.description.abstractHensikten med denne oppgaven er å se hvilken utfordringer Nespresso vil møte på veien fra e-handel og til utviklingen av flere distribusjonskanaler. Vi synes det ville være interessant å se nærmere på hvilke alternativer selskapet har og strategier de kan bruke for å nå ut til større kundegrupper. Hvordan vil et så stort selskap som Nespresso kunne vokse innenfor nåværende kundesegment, skape nye kundeforhold, opprette bedre kundelojalitet og etablere et bedre omdømme ved å synliggjøre selskapet ytterligere.nb_NO
dc.description.abstractFørst har vi skrevet en presentasjon om Nespresso, det Norske kaffemarkedet og dens historie. I del to har vi kartlagt vår problemstilling og derifra har vi begrunnet vårt valg av oppgave. I neste del har vi skrevet teori om metodekapittel og primær- og sekundærdata. Vi har forklart hvorfor vi valgte kvalitativ fremfor kvantativ når det gjelder innhenting av data gjennom spørreundersøkelse, og hvorfor vi valgte å bruke dette som vår primærdata. Videre i oppgaven har vi skrevet en teoridel der vi har tatt med relevante teorier basert på vår spesifikke problemstilling.nb_NO
dc.description.abstractI del fem har vi valgt å legge ved et sammendrag av spørreundersøkelsen, her vil du kunne se spørsmål og relevante svar som er avgitt av respondentene. Her har vi tatt med informasjon om hvordan vi satte opp spørsmålene og hvorfor vi valgte dette som metoden for å samle inn data. I oppgaven valgte vi å ha en egen del knyttet til situasjonsanalysen, denne bidrar til å lage en oversiktlig tabell over konkurrentene til Nespresso i Norge. Samtidig som vi på denne måten kunne kartlegge konkurrentene, fikk vi også et overblikk angående prispolitikk og distribusjonskanaler.nb_NO
dc.description.abstractI diskusjonkapittelet har vi først valgt å se på Nespresso sine eksisterende butikker og nåværende markedsplassering. Vi benyttet oss derfor av en VRIO-analyse, fordi vi mener at denne vil kartlegge konkurransefortrinn og ressursene til Nespresso. Vi drøftet litt angående pris og distribusjonskanaler, før vi ser videre på de ulike distribusjonskanalene i oppgaven. I denne delen har vi kommet opp med fem alternativ som vi mener kan være aktuelle for Nespresso. Samtidig lagde vi en SWOT-analyse for hvert alternativ, dette for å kunne få informasjon om bedriftens muligheter, trusler, styrker og svakheter. For å kunne avslutte oppgaven på en god måte, valgte vi å trekke de funnene vi gjorde under diskusjonskapitelet inn i en konklusjon. Vi har avslutningsvis kommet med våres konkrete anbefalinger og råd til hvordan vi syntes Nespresso skal gå videre for å kunne øke konkurransedyktigheten i dette markedet.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/*
dc.subjectE-handelnb_NO
dc.subjectNespressonb_NO
dc.subjectMarkedsplasseringnb_NO
dc.subjectDistribusjonnb_NO
dc.titleNespressonb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213nb_NO
dc.source.pagenumber53nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge