Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorEllingsen, Haraldnb_NO
dc.contributor.authorKilhavn, Benny Kristiannb_NO
dc.date.accessioned2014-12-19T12:10:36Z
dc.date.available2014-12-19T12:10:36Z
dc.date.created2013-10-02nb_NO
dc.date.issued2013nb_NO
dc.identifier653070nb_NO
dc.identifierntnudaim:8911nb_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/238718
dc.description.abstractI dag stilles det strengere krav både til dokumentasjon og bemanning av lasteskip større enn 15 meter. En konsekvens av dette er at de fleste servicebåter i havbruksnæringen er bygget under 15 meter. I løpet av 2014 kommer en ny forskrift som blir gjeldende for lasteskip mellom 8 og 24 meter. Dette vil trolig gjøre det mer attraktivt for havbruksnæringen å ta i bruk større båter siden regelverket mer eller mindre vil være det samme for lasteskip mellom 8 og 24 meter. Forskriften vil også ha tilbakevirkende kraft, noe som betyr at den også blir gjeldende for båter bygget før denne forskriften trår i kraft.Det har blitt gjennomført grovanalyser på de operasjonene som er sett på som mest risikofull. For å få redusert risikoen for de mest risikofulle operasjonene er en rekke tiltak blitt foreslått. Flere av tiltakene vil være en konsekvens av den nye forskriften. Ut fra funnene i denne rapporten virker det som at den nye forskriften vil kunne hjelpe til å redusere risikoen for flere av operasjonene i næringen, både ved å gjøre større båter mer attraktive, men også ved å skjerpe inn på regelverket som gjelder for dagens båter.nb_NO
dc.languagenobnb_NO
dc.publisherInstitutt for marin teknikknb_NO
dc.titleNye regler, sikrere havbruk?nb_NO
dc.title.alternativeNew rules, safer fish farming?nb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber75nb_NO
dc.contributor.departmentNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for ingeniørvitenskap og teknologi, Institutt for marin teknikknb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel