Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorKanstad, Terjenb_NO
dc.contributor.authorBratland, Marius Lienb_NO
dc.date.accessioned2014-12-19T12:03:25Z
dc.date.available2014-12-19T12:03:25Z
dc.date.created2013-11-09nb_NO
dc.date.issued2013nb_NO
dc.identifier663105nb_NO
dc.identifierntnudaim:9383nb_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/237406
dc.description.abstractOppgaven omhandler Nøkleby Bru som ligger langs nye Rv.7 i Ringerike. Dette er en tre felts trafikkert spennarmert betongbjelkebru prosjektert av Multiconsult med SVV som byggherre. Nøkleby bru har to sidespenn på 26 meter, et midtspenn på 35 meter og søylenes største knekklengde er rett i overkant av 16 meter.Ved prosjektering ble Nøkleby bru dimensjonert etter NS3473, mens det i denne oppgaven er gjennomført beregninger og dimensjonering etter europeisk regelverk.En modell ble lagd i NovaFrame hvor hovedformålet var å bestemme dimensjonerende lastvirkninger for hvert enkelt element av bruen. De dimensjonerende lastvirkninger er brukt i dimensjonering og analyser av Nøkleby bru. Gjeldene laster er hentet fra europeisk regelverk og håndbok 185 fra Statens Vegvesen. Analyser i denne oppgaven omhandler både bruddgrensetilstand og bruksgrensetilstand for aktuelle snitt. Kontroll av byggefase, ferdigtilstand etter kort tid og ferdigtilstand etter 100 år er inkludert i rapporten.nb_NO
dc.languagenobnb_NO
dc.publisherInstitutt for konstruksjonsteknikknb_NO
dc.titleBeregningsmetoder for spennarmerte betongbruer: Analyse og dimensjonering av Nøkleby bru iht. Europeisk regelverknb_NO
dc.title.alternativeCalculation methods for tensioned concrete bridgesnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber117nb_NO
dc.contributor.departmentNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for ingeniørvitenskap og teknologi, Institutt for konstruksjonsteknikknb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel