Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorØiseth, Ole Andrenb_NO
dc.contributor.authorGraarup, Karstennb_NO
dc.date.accessioned2014-12-19T12:00:48Z
dc.date.available2014-12-19T12:00:48Z
dc.date.created2012-11-08nb_NO
dc.date.issued2012nb_NO
dc.identifier566173nb_NO
dc.identifierntnudaim:7946nb_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/237015
dc.description.abstractDet er benyttet systemidentifikasjon for å verifisere Svinesundsbroas dynamiske egenskaper. Ti tøyningsinduserte tidsmålinger har blitt analysert for å kunne si noe om broas fire første egenfrekvenser, egenmoder og demping. resultatene for egenfrekvensene viste seg å være veldig stabile, mens for demping var usikkerheten stor. Samtidig ble det også modellert opp en elementmodell. Målet med denne modellen var å danne et best mulig bilde av den ekte broa. Måten det ble gjort på var å kalibrere modellen opp mot resultater fra analyse av tidsmålingene. Med de forenklinger som ble gjort, og de antagelsene som ble tatt, kom modellen akseptabelt nær den ekte broa.nb_NO
dc.languagenornb_NO
dc.publisherInstitutt for konstruksjonsteknikknb_NO
dc.subjectntnudaim:7946no_NO
dc.subjectMIBYGG Bygg- og miljøteknikk (2 årig)no_NO
dc.subjectProsjektering av konstruksjonerno_NO
dc.titleVerifikasjon av Svinesundsbruas dynamiske egenskaper ved hjelp av trafikkinduserte tøyningsmålingernb_NO
dc.title.alternativeVerification of the dynamic prperties of the Svinesund Bridge by traffic-induced strain measurementsnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber86nb_NO
dc.contributor.departmentNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for ingeniørvitenskap og teknologi, Institutt for konstruksjonsteknikknb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel