Blar i Institutt for sosiologi og statsvitenskap på utgivelsesdato
Viser treff 121-140 av 2717
-
Endring som læring: En studie av innføringen av SAP og nye arbeidsprosesser i Statoils BRA-prosjekt
(Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2010:129, Doctoral thesis, 2010) -
Laks og lakseoppdrett: I brytningen mellom virkelighetsbeskrivelser
(Master thesis, 2010) -
ITS- og IKT utviklingsarbeid i Statens vegvesen: - Kan det gjøres bedre
(Master thesis, 2010)Utviklingsarbeid innen ITS og spesielt IKT kan være en krevende øvelse. Det er et stadig fokus i media og samfunnet rundt store IKT satsinger som har endt på en ufordelaktig måte. Det finnes eksempler fra flere offentlige ... -
Multinationals and Corporate Social responsibility in developing countries: The role of multinational mining companies in community development in Ghana
(Master thesis, 2010)The role of multinational companies in today‟s global economy, and their impact on host countries, cannot be overemphasised. As multinationals go abroad, a lot is expected of them from host countries in the areas of ... -
Sosiale hyttefolk. Delresultater fra undersøkelsen By, bygd og fritidsboliger 2008
(Notat;1/10, Research report, 2010) -
Oslo Røde Kors Besøkstjeneste: En kvalitativ studie av besøksvenners situasjon
(Master thesis, 2010) -
Valgnyheter og nyhetsvalg: En innholdsanalyse av nyhetenes informasjonsverdi i forkant av stortingsvalget 2009
(Master thesis, 2010)Formålet med denne oppgaven er å studere hvorvidt nyhetsdekningen av stortingsvalget 2009 ga velgerne et tilstrekkelig beslutningsgrunnlag. Spørsmålet besvares ved hjelp av en normativ innholdsanalyse av nyhetene i VG, ... -
Mirakelteknologi i norskpresse: En studie av hvordan norske aviserfremstiller kontroversiell medisinsk bioteknologi
(Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2010:131, Doctoral thesis, 2010) -
Body Law and the Body of Law: A Comparative Study of Social Norm Inclusion in Norwegian and American Laws
(Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2010:73, Doctoral thesis, 2010) -
”It’s the Economy, Stupid”: Medieinnhold som grunnlag for økonomisk stemmegivning i Norge
(Master thesis, 2010) -
"100 percent Norwegian": en studie av moderne norskamerikansk etnisk identitet
(Master thesis, 2010) -
For god til å være reklame? En studie av reklamens plass i det kulturelle hierarki
(Master thesis, 2010) -
Utviklingen av en FoU-strategi i Energi21: En case-studie
(Master thesis, 2010)