Browsing Institutt for sosialt arbeid by Subject "VDP::Social science: 200::Sociology: 220"
Now showing items 1-2 of 2
-
Livsløp i ulendt terreng? Tidligere særvilkårselevers ferd mot voksenlivet
(Doktoravhandlinger ved NTNU;2018:331, Doctoral thesis, 2018)Sammendrag Avhandlingens kvantitative og kvalitative studier har undersøkt hvordan det gikk videre med personer som fikk spesialundervisning i videregående skole. Bidrog skole og seinere hjelpeapparat til sjølstendighet ... -
Tolkemediert undervisning for tegnspråklige elever i videregående skole: En analyse av undervisningstolkers rollesett
(Doctoral theses at NTNU;2016:195, Doctoral thesis, 2016)Avhandlingen belyser faglig og sosial inkludering av tegnspråklige elever i tolkemediert undervisning i videregående skole, med et særskilt fokus på undervisningstolkens rollesett og hvilket ansvar de tar og ikke tar i ...