Blar i Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU) på emneord "VDP::Humaniora: 000"
Viser treff 1-5 av 5
-
Digital danning i skolen: Etikk, ansvar og refleksiv kompetanse
(Chapter, 2018) -
Makt og innflytelse i prosessen med å endre strukturen i yrkesopplæringen
(Journal article; Peer reviewed, 2019)Artikkelen handler om endringsprosessen i utforming av ny struktur i yrkesopplæringen og på hvilken måte fagmiljøene og bransjene, gjennom de faglige rådene, har innflytelse på endringene i struktur som gjøres i norsk ... -
Mediepedagogikk og mediedidaktikk
(Chapter; Peer reviewed, 2018)Spørsmålet om hvilken rolle medier og digitale verktøy skal ha i læring og undervisning er sentralt i diskusjonen om skolen i dag. Elevene skal utdannes til å mestre et yrkesliv og et samfunn som digitaliseres, der medier ... -
Mellom medier, skole og hverdagsliv: Mediepedagogikk som forskningsfelt
(Chapter, 2018)Det vestlige samfunnet kjennetegnes ved at medienes logikk får større og større betydning innen de aller fleste delene av samfunnet. Mediene har nærmest blitt uunngåelige for hvordan vi lærer, kommuniserer og forstår verden. ... -
Visitor dialogue and participation as knowledge generating practices in exhibition work: What can museum experts learn from it?
(Chapter, 2019)“Dialogue” and “visitor participation” are important concepts in the discourse of museums and the public in today’s museology. This chapter follows the initial phase of an interdisciplinary exhibition project on archaeology ...