• {Shape: an adaptive musical interface that optimizes the correlation between gesture and sound 

      Brandtsegg, Øyvind; Tidemann, Axel (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      The development of musical interfaces has moved from static to malleable, where the interaction mode can be designed by the user. However, the user still has to specify which input parameters to adjust, and inherently how ...
    • Shoegaze: En musikalsk utforskning av gitarens posisjon i sjangeren 

      Eggan, Erlend (Bachelor thesis, 2022)
      I dette prosjektet har jeg utforsket gitarens sentrale posisjon og bruk i sjangeren shoegaze. Dette har jeg gjort gjennom utforsking av sjangerens historie og diskografi, gjennom forsøk på å gjenskape viktige estetiske ...
    • The Aesthetics of Demoscene Tracker Music 

      Skjegstad, Sander Jacobsson (Bachelor thesis, 2022)
      In this project I have worked towards the production of an EP, focused on replicating and understanding the musical aesthetics found within the computer art subculture of the 80s and 90s known as the demoscene. In order ...
    • Utfordringer med bruken av flere Asio-lydkort i samme programvare 

      Fjellanger, Håkon F. (Bachelor thesis, 2023)
      Målet for dette prosjektet er å kartlegge de teknologiske utfordringene en kombinert lyddriver for Asio-lydkort må ta høyde for. Hensikten med dette arbeidet er å bidra i målet om å skape et pålitelig Asio-aggregat for ...
    • Working methods and instrument design for cross-adaptive sessions 

      Brandtsegg, Øyvind; Engum, Trond; Wærstad, Bernt Isak (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      This paper explores working methods and instrument design for musical performance sessions (studio and live) where cross-adaptive techniques for audio processing are utilized. Cross-adaptive processing uses feature extraction ...