Blar i Institutt for musikk på emneord "Dans"
Viser treff 1-8 av 8
-
Dans i skolen - Betydningen av en tydelig definisjon av dans og lærernes kompetanse
(Master thesis, 2016)Bakgrunn og formål Gjennom å jobbe med dans i offentlig skole med ulike kunstneriske prosjekter som involverer elevene har jeg erfart at dansens posisjon i skolen ikke speiler populariteten som aktiviteten ser ut til å ... -
Dans og danning - en arena i folkehøgskolen?
(Master thesis, 2014) -
Dans, talentidentifisering og talentutvikling - En kvalitativ undersøkelse omkring kulturskolens rolle i utvikling av dansetalenter
(Master thesis, 2016)Det er de siste årene vært et økende fokus på talent og talentutviklingsarbeid i kulturskolens regi, det har vært på kulturskolens agenda å være et skoleslag ikke bare for bredden, men også for talenteleven. I kulturskolens ... -
Dans, talentidentifisering og talentutvikling - En kvalitativ undersøkelse omkring kulturskolens rolle i utvikling av dansetalenter
(Master thesis, 2016)Det er de siste årene vært et økende fokus på talent og talentutviklingsarbeid i kulturskolens regi, det har vært på kulturskolens agenda å være et skoleslag ikke bare for bredden, men også for talenteleven. I kulturskolens ... -
Diskurser om norsk dansekunst anno 2016
(Master thesis, 2017)In this thesis I have taken a closer look at a debate that occurred in Norwegian newspapers online, in December 2016, in the aftermath of the publication of the dance history book Bevegelser – Norsk dansekunst i 20 år – ... -
Diskurser om norsk dansekunst anno 2016
(Master thesis, 2017)In this thesis I have taken a closer look at a debate that occurred in Norwegian newspapers online, in December 2016, in the aftermath of the publication of the dance history book Bevegelser – Norsk dansekunst i 20 år – ... -
Relasjoner mellom lærer og elev ved danselinja - En kvalitativ intervjustudie om betydningen av lærer-elev-relasjoner sett fra dansepedagogens perspektiv
(Master thesis, 2017)SAMMENDRAG Masteroppgaven ”Relasjoner mellom lærer og elev ved danselinja” har til hensikt å vise hvordan tre dansepedagoger ved videregående skole opplever betydningen av lærer-elev-relasjoner ved danselinja. Oppgaven ...