Browsing Institutt for konstruksjonsteknikk by Author "Rönnquist, Anders"
Now showing items 21-40 of 48
-
Gitterskall i tre - Konseptuell Design av Moderne Konstruksjoner
Furunes, Mari Seip (Master thesis, 2015)Gitterskall består av ordene gitter og skall. Ordet gitter presiserer at konstruksjonsformen har en bærekonstruksjon bestående av et gitter og dermed ikke kontinuerlige flater. Ordet skall betyr at det er en trykkonstruksjon ... -
Ingeniørarkitektur - Tilpassingsevne i berekonstruksjon - Korleis bruke teknisk mellometasje, opne rom og svære volum for å gjere eit bygg tilpassingsvennleg
Digernes, Daniel Standal (Master thesis, 2015)Denne oppgåva har hatt tilpassingsevne som hovudfokus. Ser vi på endringane på norske sjukehus har desse stege drastisk dei siste åra, og sannsynlegvis er trenden lik for resten av bransjen. Det blir derfor berre viktigare ... -
Jordskjelvsdesign etter Eurokode 8-1 for typiske norske konstruksjoner: Stålkonstruksjoner
Søreng, André (Master thesis, 2012)Vurdering av jordskjelv under prosjektering av nye konstruksjoner er relativt nytt i Norge. I 2004 ble jordskjelvstandarden NS 3491-12 utgitt som en overgangsstandard til Eurokode 8-1 som ble gjeldende fra våren 2010. Det ... -
Konseptuell Design av Gangbroer - Parametrisk modellering som verktøy i tidlig designfase
Lind, Christian Due; Hagestande, Kasper (Master thesis, 2017)Denne oppgaven fokuserer på mulighetene og begrensningene ved å benytte parametriske verktøy i den konseptuelle fasen av brodesign. Parametrisk design er en digital designmetode som i økende grad blir brukt av ingeniører ... -
Konseptuell design av kinematisk gitterskall
Treseng, Henrik Dahl (Master thesis, 2015)Et kinematisk gitterskall er ikke bare konstruksjonens arkitektoniske uttrykk, men også det bærende systemet. Det krever derfor et tett samarbeid mellom ingeniører og arkitekter for å finne en optimal form som tilfredsstiller ... -
Konstruksjonsanalyse av Hell Bru
Klevstad, Martin Haraldsønn (Master thesis, 2015)Oppgaven omhandler en konstruksjonsanalyse av jernbanebroen som krysser Stjørdalselva på Hell. Det er en gammel fagverksbro av stål. Det blir undersøkt hvorvidt broen oppfyller kravene til funksjon og sikkerhet som er gitt ... -
Kontaktledningsanlegg i eksisterende tunneler - Fritt profil for strømavtaker og tunneltemperaturens innvirkning på kontaktledningsanlegget
Foshaugen, Pål; Melgaard, Andreas (Master thesis, 2016)Målet med studien er å studere fritt profil for strømavtaker samt tunneltemperaturens påvirkning av kontaktledningsanlegget. Ved å studere fritt profil for strømavtaker vil man se hvilke tverrfaglige parametere som er ... -
Levetid til kontaktledningsmaster
Porobic, Mirza (Master thesis, 2015)I forbindelse med denne oppgaven har det blitt gjennomført litteraturstudie og en del praktiske målinger av sinktykkelsen på kontaktledningsmaster. Målingene har blitt gjennomført på eksisterende anlegg, som alle har ulik ... -
Linking Skyscrapers - A Conceptual Study on Skybridges' Effects on the Structural Behaviour of Tall Buildings Subject to Quasi-Static Wind Loads
Taraldsen, Tormod (Master thesis, 2017)Increasing urbanisation has led to many cities now featuring 100m+ skyscrapers located right next to each other. Thus, the development of tall buildings will have a large impact on our future cities. In this thesis, the ... -
Methods for Earthquake Analysis
Dørheim, Helge (Master thesis, 2012)Based on the need for effective solutions of structures response to seismic loading, this thesis includes the theoretical background, and explanation of several methods. There are many theories in the community, but the ... -
Modal Analysis and Damage Identification of the Hell Bridge Test Arena
Granhaug, Edvart Braathen; Pontseele, Leander Anton Guust Van de (Master thesis, 2018)The purpose of the Hell Bridge test arena is to assess new sensor technology, monitoring algorithms and SHM techniques on a real structure in a controlled environment to establish reliable, cost-effective and time efficient ... -
Modelling and System Identification of Pedestrian Bridges - Bårdshaug
Simensen, Stina Elise Gjøen; Rønneseth, Martin (Master thesis, 2017)The main objective of this thesis has been to evaluate and compare different load models and comfort criteria given in guidelines for pedestrian loading, with respect to accuracy and usability. The guidelines taken into ... -
Modelling of the self-excited forces for bridge decks subjected to random motions: an experimental study
Siedziako, Bartosz (Doctoral theses at NTNU;NTNU, 2018:52, Doctoral thesis, 2018)This thesis concerns the dynamic behaviour and analysis of long-span bridges subjected to wind loading and, in particular, the modelling of self-excited forces based on wind tunnel measurements. The goal of this PhD study ... -
Numerical Analysis of the Dynamic Behaviour of Railway Catenary Systems in Accordance with Norwegian Conditions
Nåvik, Petter Røe (Master thesis, 2013)The dynamic behaviour of the railway catenary system is of great importance as the speed of the train increases. The aim for this study was to make a numerical model of the catenary system in three dimensions to be able ... -
Numerical Analysis of the Dynamic Response of Existing Railway Bridges.
Frøseth, Gunnstein Thomas (Master thesis, 2014)The railway is an important part of the infrastructure in todays society and there is a need to increase the capacity and verify the existing railway network to face the challenges of tomorrow. To meet todays and the future ... -
On the Possibilities of Grid Shells - Conceptual design of an elongated grid shell
Nilsen, Magnus (Master thesis, 2016)Shell structures has for a long time fascinated both architects and structural engineers alike, since interesting geometries as well as incredible structural soundness is possible to achieve with them. The analysis of shell ... -
Parametric Design: A Search for Membrane Structures
Eika, Daniel Smenes (Master thesis, 2012)This report deals with shape optimization. Curved beams and thin shells are optimized with respect to internal bending moments. The shape optimization focuses solely on the shape of centroidal axes and middle surfaces, ... -
Påvirkning av skader og temperaturendringer på Bridge Weigh In Motion-systemer for jernbane
Hotvedt, Hallvard (Master thesis, 2016)På det norske jernbanenettet finnes det over 2500 broer som alle må gjennomgå årlige inspeksjoner. Bridge Weigh In Motion(BWIM)-systemer kan i fremtiden bli et viktig verktøy i arbeidet med å overvåke den norske jernbanen. ... -
Sensitivity in the dynamic response estimation of pantograph-catenary interaction, due to time step and cut-off frequency - A numerical study
Ristad, Kristine (Master thesis, 2017)This thesis investigates the sensitivity in the dynamic response when simulating the pantograph-catenary interaction due to time step and cut-off frequency. In addition, the contact formulation stated in standard EN50318 ... -
The Digital Workflow of Parametric Structural Design - Developing Grid Shells in a Nordic Climate
Eliassen, Marie; Huseby, Åshild (Master thesis, 2018)Unusual shapes are becoming more and more prevalent in the cityscape, however they often rely on large and complex configurations of material. New and empowered digital tools - parametric modelling software - allow for ...