• BIM og robotteknologi 

      Sletvold, Halvard; Westermann, Per-Kristian (Student paper, others, 2014)
      Denne Case-oppgaven tar utgangspunkt i et IFU-prosjekt mellom nLink As og Vintervoll AS, som er støttet av Innovasjon Norge. Prosjektet går ut på å utvikle et robotbasert system for automatisk boring i betong (kan også ...
    • Carbonation resistance of concrete and mortar containing novel low clinker cement 

      Bjørndal, Marie Helene (Student paper, others, 2019)
      Corrosion of reinforcement steel is a major deterioration mechanism for reinforced concrete structures. Corrosion can be caused by the carbonation of concrete. In this report we test the carbonation resistance of a novel ...
    • FDV-BIM Toppidrettssenteret i Granåsen 

      Skaret, Lene Kristine Rosendal; Sørengaard, Linda Jeanette (Student paper, others, 2014)
      Målet med casen var å produsere og etablere en FDV-BIM av Toppidrettssenteret i Granåsen ved hjelp av 2D DWG-tegninger og FDV-dokumentasjon. Objektene i modellen skulle berikes med så mye informasjon som mulig med fokus ...
    • FDVU-BIM: Fosen videregående skole 

      Alseth, Olav (Student paper, others, 2013)
      NORSK: Målet med denne caseoppgaven er å vise noen muligheter og utfordringer med å etablere en FDV-BIM av et eksisterende bygg, samt øke kunnskapen om emnet. Bygget som er modellert og beriket med FDV-data i denne casen ...
    • Optimalisering av planlegging av framdrift i byggeprosess ved hjelp av BIM 

      Hagelund, Tore Olsen (Student paper, others, 2013)
      Denne oppgaven er en avsluttende oppgave i årsstudium i BIM ved Høyskolen i Gjøvik. Jeg har sett på muligheter ved å bruke BIM i planleggingen av ett byggeprosjekt, for å få ut en fremdriftsplan og hvor mye etterarbeid det ...
    • Prosessen som verktøy i BIM 

      Byström, Linda (Student paper, others, 2013)
      Rapporten inneholder to hovedtemaer som dels belyser prosessens betydelse for å skape forståelse for og implementere BIM, og dels undersøker wikien som mulig media for å samle å spre både generell og spesifikk kunnskap om ...