• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Øvrige samlinger
  • NTNU i Gjøvik
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Øvrige samlinger
  • NTNU i Gjøvik
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Implementering av SVIP-modellen i hjemmetjenesten: Et samarbeidsprosjekt mellom Ringsaker kommune og Høgskolen i Gjøvik

Roterud, Anne Johanne; Struksnes, Solveig
Research report
Thumbnail
Åpne
elektroniskversjon_rapp022014.pdf (327.8Kb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/193698
Utgivelsesdato
2014-04-03
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • NTNU i Gjøvik [208]
Sammendrag
Det å bli kjent med kriteriene er grunnlag for å kunne gå inn i å veilede på de områdene studenten skal vise måloppnåelse. Tydelighet i forhold til å kunne se hva de ulike praktiske handlinger inneholder bidrar til å kunne vise sykepleie og omsorg. Tid til å gjennomgå progresjonsstige, formelle vurderinger og veiledningssamlinger er av vesentlig betydning. Veilederne var veldig bevisst på ansvaret sitt, og det ser ut til at SVIP-modellen gir daglige veiledere utfordringer som bidrar til denne ansvarsfølelsen. SVIP-modellen gir daglige veiledere mulighet for veiledning på dette. Det ser også ut til at når veilederne tar mer ansvar, resulterer det i mer struktur eller rammer rundt for studentenes læring. Samarbeidet med høgskolen fremheves som en forutsetning av de daglige veilederne, og enigheten om retningslinjer oppfattes som en spesielt viktig del av samarbeidet. Betydningen av struktur og enighet om retningslinjer i forhold til skriftlighet, formalitet og motivasjon gjennom progresjonsstigen kan videre jobbes med for å få en enda større enhetlig praksis. Til tross for at retningslinjer er tilgjengelige og brukes i underveis i veiledningen og i vurderinger er det fortsatt en del forskjeller i bruken og tids rammer som praktiseres ulikt fra praksisplass til praksisplass. SVIP-modellen har bidratt til bred involvering mellom studenter, praksis og høgskole Tydelighet og bevisstgjøring av hva studentene har av formelle krav i forbindelse med praksisperioden ser ut til å innvirke på grad av måloppnåelse. Samarbeid mellom alle aktuelle involverte aktører er av vesentlig betydning for at praksis skal kunne videreutvikles.
Serie
Høgskolen i Gjøviks rapportserie;2/2014

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit