Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRognstad, Gunn
dc.date.accessioned2008-08-28T08:12:13Z
dc.date.issued2001
dc.identifier.issn0806-3176
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/144212
dc.description.abstractFagartikkelen tar for seg utfordringer høyere utdanning står overfor når nye målgrupper trekkes mot høyere utdanning. Behov for fleksible studieopplegg, alternativ metodikk og muligheten for å integrere utdanningen i dagliglivet medfører et krav om endringsvilje i utdanningsinstitusjonene. Politisk vilje og statlige føringer for å sette studenten i sentrum må følges av endrede studieopplegg og vilje til nye pedagogiske diskusjoner omkring metodikk og organisering av høyere utdanning. Tradisjonell formidlingspedagogikk bør erstattes av mer studentaktive læringsmetoder og en konstruktivistisk læringsteori blir mer framtredende. Den trippelarbeidende fjernstudent besitter mange roller og studentenes studentrolle er bare en av mange delidentiteter som skal ha plass i dagliglivet. Prosjekt ”livslang læring” og ”lik rett til utdanning” lar seg ikke realisere uten utdanningsinstitusjonenes evne til å imøtekomme også de ”nye” studentenes behov.en
dc.format.extent54646 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoren
dc.relation.ispartofseriesHøgskolen i Gjøviks rapportserieen
dc.relation.ispartofseries2001:7en
dc.subjectfjernundervisningen
dc.subjecthøyere utdanningen
dc.titleNår rollene blir mange : voksne fjernstudenter i høyere utdanningen
dc.typeResearch reporten
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel