dc.contributor.author | Myroldhaug, Maria Wifladt | |
dc.contributor.author | Dokken, Tonje | |
dc.contributor.author | Buseth, Malin | |
dc.date.accessioned | 2011-08-12T11:15:06Z | |
dc.date.available | 2011-08-12T11:15:06Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/142773 | |
dc.description.abstract | NORSK: Lek er en naturlig del av hverdagen til et barn i alderen 5 – 7 år. Oppgaven vår tar utgangspunkt i å prøve å finne ut om vi som sykepleiere kan bruke lek til å hjelpe et kreftsykt barn med å få en forståelse for egen sykdom og behandling. Det er ulike lekemetoder som kan brukes for å gi en framstilling av hva kreft er. Oppgaven skisserer ut fra en litteraturstudie, hvordan sykepleieren kan bruke lek på ulike måter for å hjelpe barnet til en bedre forståelse av sin egen sykdom og situasjonen på sykehuset. | en_US |
dc.description.abstract | ENGELSK: For children aged five to seven years, play is a natural part of their day. In this assignment, we questioned if a nurse can use play as a tool to help children suffering from cancer achieving a better understanding of their own disease and treatment. There are different methods where play can be used to explain what cancer really is. This task is based on a literature study/source named, “How the nurse can use play in different ways to help children get a better understanding of their illness and the situation at the hospital”. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.subject | sykepleie | en_US |
dc.subject | kommunikasjon | en_US |
dc.subject | barn | en_US |
dc.subject | kreft | en_US |
dc.title | Hvordan kan vi som sykepleiere bruke lek som kommunikasjon til å hjelpe barn med kreft til og få en forståelse for egen sykdom og behandling? | en_US |
dc.title.alternative | How can we as nurses use an activity like “play” to communicate with children suffering from cancer, and help them achieve a better understanding of their own disease and treatment? | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Medical disciplines: 700::Health sciences: 800::Nursing science: 808 | en_US |
dc.source.pagenumber | 35 s. | en_US |