Hvordan kan vi som sykepleiere bruke lek som kommunikasjon til å hjelpe barn med kreft til og få en forståelse for egen sykdom og behandling?
Bachelor thesis
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/142773Utgivelsesdato
2011Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
NORSK: Lek er en naturlig del av hverdagen til et barn i alderen 5 – 7 år. Oppgaven vår tar utgangspunkt i å prøve å finne ut om vi som sykepleiere kan bruke lek til å hjelpe et kreftsykt barn med å få en forståelse for egen sykdom og behandling. Det er ulike lekemetoder som kan brukes for å gi en framstilling av hva kreft er. Oppgaven skisserer ut fra en litteraturstudie, hvordan sykepleieren kan bruke lek på ulike måter for å hjelpe barnet til en bedre forståelse av sin egen sykdom og situasjonen på sykehuset. ENGELSK: For children aged five to seven years, play is a natural part of their day. In this assignment, we questioned if a nurse can use play as a tool to help children suffering from cancer achieving a better understanding of their own disease and treatment. There are different methods where play can be used to explain what cancer really is. This task is based on a literature study/source named, “How the nurse can use play in different ways to help children get a better understanding of their illness and the situation at the hospital”.