Browsing NTNU Open by Author "Thingnes, Elin Rødahl"
Now showing items 1-4 of 4
-
Er forelesninga effektiv, interessant og meningsfull? - Oppfatninger om og betydningen av forelesninger som undervisningsform
Thingnes, Elin Rødahl; Stalsberg, Ragna; Sitter, Beathe (Peer reviewed; Journal article, 2015)Radiografstudiet er en kombinasjon av teoretisk undervisning og ferdighetstrening ved utdanningsinstitusjon og praksisstudier ved forskjellige bildediagnostiske og kliniske enheter. Radiografutdanningen ved Høgskolen i ... -
Samarbeidet mellom utdanning og praksis i helseprofesjonsstudiene kan styrkes - Erfaringer fra utprøving av samarbeidsstillinger
Wangen, Margret Gyda; Eilertsen, Mary-Elizabeth B; Askim, Torunn; Thingnes, Elin Rødahl; Solberg, Hilde Strøm; Granbo, Randi (Peer reviewed; Journal article, 2021)I et pilotprosjekt med utprøving av samarbeidsstillinger, deltok fem ansatte i sykehus og fem universitetsansatte fra fire helsefaglige profesjonsutdanninger. Hver av dem hadde 20 % stilling øremerket formålet. Hensikten ... -
Vilkår for praksisveiledning av radiografstudenter
Thingnes, Elin Rødahl; Sitter, Beathe (Journal article; Peer reviewed, 2018) -
Vilkår for praksisveiledning av radiografstudenter
Thingnes, Elin Rødahl; Sitter, Beathe (Journal article; Peer reviewed, 2018)Innledning: Veiledning i praksisstudier har stor betydning for læring, dannelse og senere profesjonsutøvelse hos studenter. Forskning viser at helsefaglige praksisveiledere mangler pedagogiske kvalifikasjoner og ...