Blar i NTNU Open på forfatter "Maurer, Peter"
-
Anpassung an die Medienlogik? Eine Untersuchung politischer Kommunikationsstrategien von AkteurInnen aus Deutschland und Österreich.
Riedl, Andreas; Maurer, Peter; Mühl, Birgit (Journal article; Peer reviewed, 2018)Obwohl die steigende Abhängigkeit politischer Eliten von öffentlicher Kommunikation sowie ihre Orientierung an medialen Formaten überzeugend postuliert werden, gibt es wenige empirische Erkenntnisse dazu, wie sich dies in ... -
Digital Networks, Media and Soft Power: A Case Study of RT
Heyeraas, Knut Johan (Master thesis, 2019)Utvikling i informasjons- og kommunikasjonsteknologi har hatt store innvirkninger på den sosiale verden. Digitale nettverk omfatter kloden og skaper sammenkoblede samfunn, og sprer informasjon som kan påvirke sinnet til ... -
Do we know it when we see it? An intensive comparison of political populist discourse in the US
Øien, Eirik (Master thesis, 2019)Sammendrag: Mangelen på consensus og den pågående debatten I akademia på temaet populisme, viser behovet for videre studier. Denne masteroppgaven søker å bidra i denne debatten gjennom en intensiv sammenligning av det ... -
Immigration framing by Norwegian political actors on Facebook 2015-2017 - An empirical case study
Thorbjørnsen, Runar Strand (Master thesis, 2018)Formålet med denne masteroppgaven har vært å avdekke hvordan norske politiske aktører kommuniserer om innvandring på Facebook. I forlengelsen av dette ønsker oppgaven å svare på hvilke kommunikasjonsrammer som fører til ... -
Journalistic culture, editorial mission, and news logic: Explaining the factors behind the use of populism in European media
Maurer, Peter; Hube, Nicolas; Stetka, Vaclav; Cremonesi, Cristina; Sedone, Antonella; Bergan, Signe Ringdal; Stanyer, James; Tomov, Maryan; Weiss, Naama; Engesser, Sven; Esser Frank (Chapter; Peer reviewed, 2019)This chapter investigates factors contributing to the levels of populism in media output. The chapter finds that stylistic elements, such as emotionalization, negativity, polarization, and dramatization, increase the ... -
Journalistic culture, editorial mission, and news logic: Explaining the factors behind the use of populism in European media
Maurer, Peter; Hubé, Nicolas; Štětka, Václav; Cremonesi, Cristina; Seddone, Antonella; Bergan, Signe Ringdal; Stanyer, James; Weiss, Naama; Engesser, Sven; Esser, Frank (Chapter, 2019)This chapter investigates factors contributing to the levels of populism in media output. The chapter finds that stylistic elements, such as emotionalization, negativity, polarization, and dramatization, increase the ... -
Populisme på Facebook
Flem, Tarjei (Bachelor thesis, 2019)Oppgaven er en casestudie av de norske politikerne Sylvi Listhaug og Trygve Slagsvold Vedum. Den undersøker hvorvidt de bruker populisme på sine Facebook-profiler og hvordan dette eventuelt manifesteres. Populisme er ... -
Solidarity og Responsibility? Framing of the Migration Crisis in Norwegian Print Media
Mehammer, Jørgen (Master thesis, 2018)In this study the framing in Norwegian print media coverage of immigration during the peak of the European migration crisis of 2015 is investigated. In a content analysis of articles (news stories, opinion pieces, editorials) ... -
What kind of populism? Tone and targets in the Twitter discourse of French and American presidential candidates
Maurer, Peter; Diehl, Trevor (Peer reviewed; Journal article, 2020)Insurgent candidates from across the political spectrum are increasingly turning to social media to directly engage the public. Social media offer a platform that favours affect and personality, both key components of ...