Blar i NTNU Open på forfatter "Gustafsson, Hana"
-
Capturing EMI teachers' linguistic needs: a usage-based perspective
Gustafsson, Hana (Journal article; Peer reviewed, 2018)Drawing on usage-based approaches this paper addresses the challenge of capturing EMI teachers’ linguistic needs for the purposes of teacher training in international Medical Education. The focus is on EMI medical teachers ... -
Developing a contextualized and scaffolded pedagogy for the writing of scientific abstracts in English: Abstract Package and Conceptual Template
Gustafsson, Hana; Hoffman, Allyson; Fischer, Kari May (Peer reviewed; Journal article, 2022)In this paper we aim to contribute to pedagogical practice in the teaching of scientific abstract writing in English. We present a tailored pedagogy we have developed for our local scientific communication courses which ... -
Dyreassiserte intervensjoner (DAI) og stammebehandling: En kartleggingsstudie av norske logopeders erfaringer og holdninger
Dale, Rannveig Østbye (Master thesis, 2021)Dyreassisterte intervensjoner (DAI) er i økende bruk som behandlingstiltak i helse- og skolesektoren i Norge, men er ikke vanlig i den logopediske tilnærmingen. En studie av Berget og kolleger (2013) viste hovedsakelig ... -
European Training Manual for Transferable Skills in SET Disciplines. Training the mindSET – Improving and Internationalizing Skills Trainings for Doctoral Candidates
Lietzmann, Anja; Kiehne, Björn; Burhoff, Daniela Kleine; Steinmann, Sinje; Aliverti, Andrea; Beffani, Armando; Biscari, Paolo; Buganza, Tommaso; Carson, Siri Granum; Gladysz, Bartlomiej; Glodzinski, Eryk; Gustafsson, Hana; Jarzebowska, Elzbieta; Jaskanis, Adrianna; Kalis, Peer-Olaf; Kratzer, Jan; Lenschow, Harald; Lohmann, Renate; Lyng, Reidar; Malicka, Edyta; Marszalec, Janusz; Medbø, Eirik Gjelsvik; Nikol, Petra; Perner, Susanne; Schiaffonati, Viola; Schulz, Alexandra; Szymborski, Mateusz; Welker, Bertram; Widding, Øystein; Vigtil, Astrid (Research report, 2021) -
Intervensjoner for barn og unge med utviklingsmessige språkvansker. En kvalitativ kritisk analyse med fokus på målgruppe og teoretisk grunnlag
Bikmukhametova, Svetlana (Master thesis, 2019)Sammendrag Utviklingsmessige språkvansker er en risikofaktor for utvikling av lese- og skrivevansker, lav selvfølelse, psykiske vansker, atferdsproblemer og andre følgevansker. Tidlig og kvalitetssikret intervensjon vil ... -
Making do: constructing phraseological chunks as complex form-meaning mappings
Gustafsson, Hana (Journal article; Peer reviewed, 2020)This paper argues that the cognitive usage-based model enhanced by a complexity theory perspective can provide useful insights into L2 learners’ non-target-like use of L2 phraseological chunks. Firstly, L2 chunks are ... -
SATS og SPRÅK 4 - En deskriptiv tverrsnittstudie av systematisk språkkartlegging på helsestasjonene i Oslo kommune
Ølstørn, Anja (Master thesis, 2021)Sammendrag Hensikten med prosjektet er å undersøke hva som utføres av systematiske språkundersøkelser på helsestasjoner i Oslo kommune, knyttet til 2- og 4-årskontroll. Kartleggingsverktøyene Screening Av Toåringers Språk ... -
The relationship between teaching language and teaching culture. An empirical study of EFL-teachers understandings in a Norwegian context.
Helle, Amanda (Master thesis, 2020)I læreplanen for engelskfaget er den interkulturelle delen av språket framheva, men kva tenkjer eigentleg lærarar om rolla kultur har i språkundervisninga? Denne masteroppgåva har undersøkt korleis lærarar i framandspråket ...