Blar i NTNU Open på forfatter "Steiro, Trygve Jakobsen"
-
Aligning the Sharp End and the Blunt End in Construction Projects: Planning and Execution for Safety as Case
Wagstaff, Lindsay; Vala, Marit; Steiro, Trygve Jakobsen; Albrechtsen, Eirik (Peer reviewed; Journal article, 2023)Purpose: The construction industry is one of the most hazardous work sectors in Norway according to Statistics Norway. The purpose of this study was to study planning at various levels of construction projects, including ... -
Hjelp vi er hjemme! En casestudie av samhandling, innramming, psykologisk trygghet og motivasjon på hjemmekontoret
Hansen, Anita Linnea; Steiro, Trygve Jakobsen (Peer reviewed; Journal article, 2023)Denne studien belyser hvordan innramming, samhandling og samhandlingsmønstre har endret seg som følge av langvarig pålagt hjemmekontor, og hva vi kan lære av disse erfaringene for å definere den nye normalen post covid19. ... -
"Jeg skulle selvfølgelig ønske at det var mer som ble gjort" - En kvalitativ studie av tidligere grunnskoleelevers opplevelse av samlivsbrudd og behov for støtte i skolen.
Kvernmo, Nora Bugge (Master thesis, 2024)Temaet for denne studien er barn i samlivslivsbrudd og hvordan lærere støtter disse barna. Formålet med oppgaven er å få innsikt i hvordan støtten lærere har gitt barna, har påvirket eller blitt opplevd av barna selv. ... -
Learning in the Force Protection Environment between International Operations: Last-Minute Learning
Grunne, Martin; Robbins, Christian; Skarsvåg, Kåre Inge; Steiro, Trygve Jakobsen (Peer reviewed; Journal article, 2023)This study considers learning in international military operations. It explores these questions: What are the obstacles to learning in a military context? How did these obstacles manifest themselves in contribution made ... -
Patterns of Learning: A Systemic Analysis of Emergency Response Operations in the North Sea through the Lens of Resilience Engineering
Steen, Riana; Haakonsen, Geir; Steiro, Trygve Jakobsen (Peer reviewed; Journal article, 2023)Crisis-induced learning (CIL), as a concept, has an ancient history. Although the academic literature offers a range of sophisticated approaches to address CIL, it is still not quite clear how we learn, how we know we have ... -
Ufaglærte lærervikarer i møte med elever som opplever omsorgssvikt i sin hjemmesituasjon - En kvalitativ studie av støtten som elever som opplever omsorgssvikt i sin hjemmesituasjon får fra ufaglærte lærervikarer og hvilke konsekvenser det har for slike elever at de møter ufaglærte lærervikarer
Nordly, Anniken Melissa (Master thesis, 2024)Denne oppgaven er en kvalitativ studie som har tatt for seg hvilke konsekvenser det kan ha for elever som opplever omsorgssvikt i sin hjemmesituasjon, at de møter ufaglærte lærervikarer i skolen. Jeg har hatt som mål å ...