Browsing NTNU Open by Author "Husby, Victoria"
Now showing items 1-3 of 3
-
Dansedidaktikk – klaustrofobi: En performativ dialog mellom autoetnografiske stoppøyeblikk fra egen danseutdanning og kritisk dansepedagogikkforskning
Husby, Victoria (Journal article; Peer reviewed, 2021) -
Didaktisk design av jazzdansundervisning i samtiden - Didaktiske potensialer på tvers av jazzdansens estetikk og samtidens verdier
Leonardsen, Karine Klovholt (Master thesis, 2020)Denne studien tar for seg hvordan danselæreren kan designe undervisningsopplegg i jazzdans i samtiden. Studien bygger på et performativt paradigme og agentisk realisme hvor prosjektet er i stadig tilblivelse, og ... -
Kunsten å vurdere dans - Kritisk diskursanalyse av læreplanene i dans på videregående skole og undersøkelse av én danselinjes vurderingspraksis
Husby, Victoria (Master thesis, 2017)I denne mastergradsoppgaven undersøker forfatteren vurderingsarbeid i dans i videregående skole. Problemstillingen forfatteren jobber ut ifra er hvordan vurderingsarbeid i dans i videregående opplæring kan forstås i spennet ...