Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorAspvik, Nils P.
dc.contributor.authorRaad, Stine
dc.date.accessioned2023-07-14T17:22:33Z
dc.date.available2023-07-14T17:22:33Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.ntnu:inspera:138967658:22306920
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3079105
dc.description.abstractBakgrunn: Kroppsøvingsfaget er ein betydingsfull arena som skal førebyggjande mot negative kroppsbilete og fremje sunne verdiar innan kropp og helse. For å oppnå fagets formål er det avgjerande at elevane trivast og deltek aktivt i undervisinga. Imidlertid er det eit paradoks at enkelte elevar mistrivast og unngår deltaking på bakgrunn av nettopp kroppsspesifikke forhold. Studiens hensikt var å undersøkje i kva grad vidaregåande elevar opplev kroppspress og internaliserte kroppsideal. Vidare vart det undersøkt om kroppsspesifikke forhold hadde betyding for elevar trivsel og deltaking i kroppsøvingsfaget. Utval og metode: Utvalet bestod av 244 vidaregåandeelevar, der gutane utgjer 56.6% av respondentane. Studien baserer seg på ein tverrsnittsundersøking, der kvantitative data blei samla inn ved hjelp av eit elektronisk spørjeskjema. Innsamla data vart analysert ved deskriptiv statistikk og variansanalyse, korrelasjonsanalyse, og sti-analyse (SEM). Hovudfunn: Resultata viste at elevane i relativt liten grad opplevde kroppspress og internaliserte utsjånadsideal. Likevel var press frå media og eit attraktivt ideal dei mest betydingsfulle faktorane. Trivsel og sosial samanlikning hadde direkte positiv effektar på deltaking i kroppsøvingsfaget. Eit muskuløst ideal og tryggleik til klassen hadde både direkte og indirekte positive effektar til deltaking, mediert av trivsel. Å vere usikker på kroppen gav indirekte og direkte negative effektar. Press frå jamaldrande hadde ein indirekte positiv effekt, medan press frå media hadde ein negativ indirekte effekt. Konklusjon: Resultata viser at kroppsspesifikke forhold har betyding for elevanes trivsel og deltaking i kroppsøvingsfaget, men at desse forholda også er svært komplekse og kan variere på bakgrunn av ulike faktorar. Dette understrekar difor viktigheita av å utvikle meir kunnskap og forståing, kanskje spesielt for lærarar som er ein sentral aktør i skulen.
dc.description.abstractBackground: The subject of Physical Education (PE) is a significant domain, aimed at preventing negative body images and promoting healthy values related to body and health. Furthermore, students’ well-being and active participation are decisive for the purpose of PE to be achieved. However, there exists a paradox wherein certain students experience dissatisfaction and avoid participation precisely due to specific body-related factors. The purpose of this study was to examine the extent to which high school students experience body pressure and internalized body ideals. Additionally, the study explored whether body-related factors influenced students’ well-being and participation in PE. Sample and methods: The sample consisted of 244 high school students, with males accounting for 56.6% of the respondents. The study utilized a cross-sectional design, with quantitative data collected through an electronic questionnaire. The collected data were analyzed using descriptive statistics, analysis of variance, correlation analysis, and structural equation modeling (SEM). Results: The results indicated that students experienced relatively low levels of body pressure and internalized appearance ideals. However, media pressure and internalization of an attractive ideal were found to be the most prominent factors. Well-being and social comparison had direct positive effects on participation in PE. A muscular ideal and class camaraderie exhibited both direct and indirect positive effects on participation, mediated by well-being. Body insecurity had both direct and indirect negative effects. Peer pressure had an indirect positive effect, while media pressure had a negative indirect effect. Conclusion: The findings indicate that body-related factors influence students’ well-being and participation in physical education. However, these factors are highly complex and can vary based on numerous factors. Therefore, it emphasizes the importance of developing further knowledge and understanding, particularly for teachers who play a central role in the school setting.
dc.languagenno
dc.publisherNTNU
dc.titleKroppsideal og kroppspress - betydinga for trivsel og deltaking i kroppsøvingsfaget
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel