Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorNæss Korshavn, Runa
dc.contributor.authorWeiseth, Fredrik
dc.date.accessioned2023-07-13T17:21:10Z
dc.date.available2023-07-13T17:21:10Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.ntnu:inspera:138967658:14640844
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3078752
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractHensikt: Hensikten med studiet har vært å undersøke læreres meninger, tanker, erfaringer og praksiser knytte til kropp og vurdering i kroppsøving. Prosjektet undersøker hvordan lærere forstår kropp i kroppsøvingsfaget og hvordan denne forståelsen kan være med på å belyse deres vurderingspraksis. Metode: Gjennom fem kvalitative forskingsintervju med fem kroppsøvingslærere fra fem ulike skoler er data til prosjektet samlet inn. Datamaterialet ble transkribert og kodet i en fem-steg-prosess og analysert i lys av litteratur, perspektiver på kropp og tidligere forskning. Resultat: Studiet viser at lærer justerer og tilpasser karakterskalaen etter, blant annet, fysiske forutsetninger. Lærer er tilbøyelig til å sette opp karakterene på de elevene hen betrakter har dårlige fysiske forutsetninger. Disse elevene har også et innsatsbegrep med ulikt innhold kontra elevene lærer betrakter har gode fysiske forutsetninger, noe som samsvarer med tidligere forskning.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleVurdering i kroppsøving: Lærers perspektiv på kropp ved sluttvurdering
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel