• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for medisin og helsevitenskap (MH)
  • Institutt for helsevitenskap Gjøvik
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for medisin og helsevitenskap (MH)
  • Institutt for helsevitenskap Gjøvik
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tilrettelegging er nødvendig Opplevelser og erfaringer fra ansatte ved NTNUs tilretteleggingstjeneste

Gamborg Indrelid, Lone; Gascon Borgen, Andrea; Huynh, Phuong Vy Cao
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
no.ntnu:inspera:139477995:147579261.pdf (6.662Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/3076896
Date
2023
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for helsevitenskap Gjøvik [1882]
Abstract
Abstrakt

Hensikt

Hensikten med denne bacheloroppgaven er å redegjøre og drøfte hvilke opplevelser og erfaringer ansatte ved NTNU har med tilrettelegging, tilpasning og inkludering for studenter i deres studieforløp.

Problemstilling

Hvilke opplevelser og erfaringer har ansatte ved NTNU med tilrettelegging, tilpasning og inkludering for studenter i deres studieforløp?

Metode

Vi har benyttet kvalitativ forskningsmetode ved bruk av semistrukturert intervju og litteratursøk. Oppgaven baserer seg på empiri fra intervju med fire ansatte ved NTNUs Tilretteleggingstjeneste.

Funn

Vi benyttet tematisk analyse fra Braun & Clark (2006), der fire temaer ble identifisert og fordelt i fire hovedtemaer: tilrettelegging, kompetanse, inkludering og forbedringspotensiale.

Oppsummering

Denne bacheloroppgaven har resultert i en opplysende tekst der vi drøfter hvilke opplevelser og erfaringer fire ansatte ved NTNUs Tilretteleggingstjeneste har med tilrettelegging, tilpasning og inkludering for studenter i deres studieforløp. Funnene viser at det er ulike faktorer som påvirker de ansattes arbeid, og hvilke opplevelser de har med tilrettelegging og tilpasning for at studenter skal inkluderes i sitt studieforløp.

Nøkkelord: Tilrettelegging, Tilpasning, Inkludering, Utdanning og Ergoterapeutisk Perspektiv.
 
Abstract

Purpose

The purpose of this bachelor's thesis is to present and discuss the experiences of employees at NTNU regarding facilitation, adaptation, and inclusion for students in their course of study.

Research Question

What experiences do employees at NTNU have with facilitation, adaptation, and inclusion for students in their course of study?

Method

We used a qualitative research method, utilizing semi-structured interviews and literature review. The thesis is based on empirical data gathered from interviews with four employees of NTNU's Facilitation service.

Findings

We applied thematic analysis from Braun & Clark's (2006) where we identified four themes distributed into four main topics: facilitation, competence, inclusion, and potential for improvement.

Summary

This bachelor's thesis has resulted in an enlightening text where we discuss the experiences of four employees of NTNU's Facilitation service regarding facilitation, adaptation, and inclusion for students in their course of study. The results demonstrate that various factors influence the employees' work and their experiences with facilitation and adaptation to ensure students' inclusion in their course of study.

Keywords: Facilitation, Adaptation, Inclusion, Education, Occupational Therapy Perspective.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit