• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for psykologi
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for psykologi
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Predicting growth mindset through passion and flow: A quantitative study

10150
Bachelor thesis
Thumbnail
URI
https://hdl.handle.net/11250/3075773
Date
2023
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for psykologi [3452]
Description
Full text not available
Abstract
Denne studien utforsket den prediktive relasjonen mellom lidenskap, flyt og utvikling av et veksttankesett, som rammet inn av Dwecks teori om tankesett. Totalt 671 deltakere, i alderen 16 til 85, fullførte en online undersøkelse bestående av skalaer designet for å måle lidenskap, flyt og tankesett. Studien testet hypotesen om at mennesker som er tilbøyelige til å oppleve flyt og har lidenskap, er mer sannsynlige for å utvikle veksttankesett, ved hjelp av multivariat lineær regresjonsanalyse. Resultatene viste en signifikant prediktiv relasjon mellom lidenskap (β= .40) og flyt (β = .22) positivt korrelert med et veksttankesett, og forklarte 29% av variansen i veksttankesett skårene. Funnene indikerer at veksttankesettet kan fremmes når du har lidenskap og er tilbøyelig til flyt. Det kan argumenteres for at tilpasning av disse egenskapene også vil forbedre utdanning, ytelse og personlighetsutvikling. Funnene i denne studien vil støtte utviklingen av litteratur om tankesett og dens prediktorer, og tilby verdifulle implikasjoner for lærere, psykologer og organisasjonsledere.

Nøkkelord: Flyt, Lidenskap, Veksttankesett, ferdighetstrening, Autotelisk personlighet
 
This study explored the predictive relationship between passion, flow, and the development of a growth mindset, as framed by Dweck's mindset theory. A total of 671 participants, aged 16 to 85, completed an online survey consisting of scales designed to measure passion, flow, and mindset. The study tested the hypothesis if people that are prone to experience flow and have passion are more likely to develop growth mindsets, using multivariate linear regression analysis. The results showed a significant predictive relationship between passion (β= .40) and flow (β = .22) positively correlated with a growth mindset, explaining 29% of the variance in growth mindset scores. The findings indicate that the growth mindset can be fostered when you have passion and are prone to flow. It can be argued that adapting those traits will also enhance education, performance, and personality development. The findings of this study will support the development of literature on mindset and its predictors, offering valuable implications for educators, psychologists, and organizational leaders.

Keywords: Flow, Passion, Growth mindset, Deliberate practice, Autotelic personality
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit