Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorMjøen, Odd Morten
dc.contributor.authorNordeide, Ola
dc.date.accessioned2022-07-16T17:22:55Z
dc.date.available2022-07-16T17:22:55Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.ntnu:inspera:110626502:34876105
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3006265
dc.description.abstractSamandrag Introduksjon: Regelmessig fysisk aktivitet representerer eit stort potensial i førebygging og behandling. Samstundes er fysisk inaktivitet ei aukande utfordring i samfunnet. Barn med autismespekterforstyrring (AFS) kan ha behov for at nokon inkluderer, stimulerer og legg til rette for tilstrekkeleg fysisk aktivitet. Hensikt: Denne oppgåva har som hensikt å undersøke kva effekt fysisk trening har på barn med autismespekterforstyrring. Metode: Litteraturstudie er brukt for å samle inn og sette saman relevante forskingsartiklar. Studien inkluderer fem fagfellevurderte artiklar i tillegg til annan relevant litteratur. Fire av forskingsartiklane er randomiserte, kontrollerte studiar. Den femte artikkelen er ein intervensjonsstudie. Resultat: Alle dei fem forskingsartiklane viser at fysisk aktivitet har positiv effekt for barn med ASF. Funna fordeler seg på tema åtferd, metabolsk helse, eksekutive funksjonar, søvn og emosjonsregulering. Noko av den positive effekten kan oppsummerast slik: reduksjon i problemåtferd, førebygging av metabolske helseutfordringar, betre søvnmønster og betring i emosjonsregulering. Konklusjon: Fysisk trening bidrar til betre helse på fleire område for barn med ASF. Positive funn er gjort på områda åtferd, regulering av emosjonar, søvnmønster, metabolsk helse og eksekutive funksjonar. Kunnskapen om at fysisk trening har positiv effekt også for barn med ASF er relevant for det vernepleiarfaglege arbeidet. Nøkkelord: Autisme, fysisk aktivitet og trening, søvn, åtferd, metabolsk helse, emosjonsregulering og eksekutive funksjonar.
dc.description.abstractAbstract Introduction: Regular physical activity represents a great potential in prevention and treatment. Physical inactivity is a growing challenge in the society. Children with ASD can need that someone includes, stimulates, organizes the right amount of physical activity. Purpose: The purpose of this report is to examine the effect of physical exercise in children with ASD. Method: A literature study is used to find relevant research articles. The study includes five different peer-reviewed research articles as well as other relevant literature. Four of the five research articles are randomized controlled trials. The fifth article is an intervention study. Results: All five research articles show a positive outcome from physical activity for children with ASD. The findings are divided into the topics of behavior, metabolic health, executive functions, sleep and emotional regulation. Some of the positive effects can be summarized as follows: reduction in problem behavior, prevention of metabolic health challenges, better sleep patterns and improvement in emotional regulation. Conclusion: Physical exercise contributes to better health in many areas for children with ASD. Positive findings have been made in the area of behaviour, emotional regulation, sleep patterns, metabolic health and executive functions. The knowledge that physical exercise has a positive effect in children with ASD is relevant to social educators. Key words: Autism, physical activity and exercise, behaviour, sleep, metabolic health, emotional regulation and executive functions.
dc.languagenno
dc.publisherNTNU
dc.titleKva effekt har fysisk trening for barn med autismespekterforstyrring
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel