• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for medisin og helsevitenskap (MH)
  • Institutt for helsevitenskap Gjøvik
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for medisin og helsevitenskap (MH)
  • Institutt for helsevitenskap Gjøvik
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Nyutdannede sykepleieres opplevelser rundt det å foreta kliniske vurderinger på sengepost.

Sandbakken, Stine Rebekka; Lundstadsveen, Marie; Langedok, Caroline Hegna
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
no.ntnu:inspera:106262086:112059496.pdf (6.715Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/3002828
Date
2022
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for helsevitenskap Gjøvik [1251]
Abstract
Bakgrunn: Bakgrunnen består av fire ulike deler, hvor vi skal beskrive den nyutdannede sykepleieren på somatisk sengepost, utfordringer, og pasientsikkerhet, sykepleieprosessen og yrkesetikk, og kunnskapsbasert praksis.

Hensikt: Hensikten med denne oppgaven er å belyse nyutdannede sykepleieres opplevelser rundt det å foreta kliniske vurderinger på somatisk sengepost.

Metode: Litteraturstudie der det har blitt anvendt artikler med kvantitativt og kvalitativt design.

Resultat: Vi har plukket fra hverandre artiklene og satt de sammen til et samlet resultat. Det har blitt funnet temaer som går igjen i de ulike artiklene og som belyser problemstillingen. Disse er som følger: nyutdannet sykepleier, frykten for å gjøre feil, klinisk vurdering og erfaringsbasert praksis.

Konklusjon: Vi ser at den nyutdannede sykepleieren kan ha begrenset med kompetanse og kunnskap i henhold til å foreta kliniske vurderinger på somatisk sengepost. Det kan være at det bør gjennomføres kvalitative studier for å svare på problemstillingen.
 
Background: The background for this paper consists of four separate parts where we describe newly qualified nurses at a somatic hospital ward, challenges and patient safety, the nursing process and professional ethics, and knowledge-based practice.

Purpose: The purpose of this paper is to shed light on newly qualified nurses’ experiences with making clinical assessments at somatic hospital wards.

Method: Literature study which utilizes articles with quantitative and qualitative research designs.

Results: We have picked apart the articles and put them together into a coherent result. Themes which both resurface across the different articles and are relevant to the research question has been identified. These themes are as follows: the newly qualified nurse, the fear of making mistakes, clinical assessments, and experience-based practice.

Conclusion: We observe that newly qualified nurses might possess limited competence and knowledge in connection with making clinical assessments at the somatic hospital ward. It might be the case that qualitative studies should be undertaken to sufficiently answer the research question.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit