• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • NTNU Universitetsbiblioteket
  • NTNU Universitetsbiblioteket
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • NTNU Universitetsbiblioteket
  • NTNU Universitetsbiblioteket
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rapport fra prosjektarbeid. Web-basert læremateriell for søking i bibliotekdatabaser

Gangstad, Geir
Research report
Thumbnail
Åpne
121847_FULLTEXT01.pdf (473.3Kb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/273137
Utgivelsesdato
1999
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • NTNU Universitetsbiblioteket [113]
Sammendrag
Det er i første rekke to aspekter ved dette prosjektarbeidet som utpeker seg. Det er et enmannsprosjekt og det dreier seg om såkalt web-basert læremateriell (eller nettbasert læring) som det heter på norsk.

Å arbeide alene med et prosjekt, er en vandring langs en egg. Du kan falle ned på to sider, enten ved at du er litt for opptatt av at det er et enmannsprosjekt og glemmer å samarbeide, eller ved at du er for lite opptatt av enmannsprosjektet og misbruker andres arbeidstid.

Fordelen ved slike prosjekter er opplagt at prosjektmedarbeideren selv styrer sine arbeidsdager. Fordelene med nettbasert (opp)læring generelt sett, er naturligvis tilgjengeligheten og fleksibiliteten med hensyn til tid, sted og tempo. Du kan tilegne deg kunnskap når som helst, hvor som helst og i ditt eget tempo. Kunnskapsstoffet presenteres gjennom kjent programvare, ofte en nettleser. Og det er konsistent og standardisert for alle brukere - ikke avhengig av lærerens dagsform. Gjennom oppgaver, prøver eller annen bruk av kunnskapen, kan det gis rask tilbakemelding til alle brukerne om hvordan de ligger an - hva de kan og ikke kan. Kunnskapsstoffet er i tillegg lett å redigere og oppdatere. Innvendingene mot denne formen for undervisning angår naturligvis det sosiale og menneskelige aspektet, men er forskjellen mellom tradisjonell undervisning og nettbasert opplæring så stor? Spørsmålet kan spissformuleres slik: Hva lærte du mest av, læreren eller læreboken?
Utgiver
Universitetsbiblioteket
Serie
Innblikk, 1502-3990; 2

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit