Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorReegård, Kaja
dc.contributor.authorRogstad, Jon Christian
dc.date.accessioned2020-05-15T10:16:48Z
dc.date.available2020-05-15T10:16:48Z
dc.date.created2019-12-27T21:38:36Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationNorsk pedagogisk tidsskrift. 2019, 103 (4), 201-214.en_US
dc.identifier.issn0029-2052
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2654622
dc.description.abstractTemaet for artikkelen er betydningen av lojalitet overfor implementeringen av et matematikkdidaktisk tiltak i ungdomsskoler og videregående skoler i Oslo. Matematikklærere kurses i didaktiske verktøy og gir elever som presterer svakt i matematikk, tilrettelagt undervisning. Basert på intervjuer med og spørreundersøkelser til rektorer og lærere analyseres endringen, fra det første tiltaksåret preget av motstand, til det andre året preget av engasjement og motivasjon for tiltaket. Artikkelen diskuterer hvordan indrestyrte prosesser og ytrestyrte forhold virker inn på tiltakslojalitet, og at dette er en prosess som krever tid.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.titleLojalitet i spill. Eierskap i implementering av et matematikkdidaktisk tiltak i Oslo-skolenen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber201-214en_US
dc.source.volume103en_US
dc.source.journalNorsk pedagogisk tidsskriften_US
dc.source.issue4en_US
dc.identifier.doi10.18261/issn.1504-2987-2019-04-02
dc.identifier.cristin1764026
dc.description.localcodeThis article will not be available due to copyright restrictions (c) 2019 by Universitetsforlageten_US
cristin.unitcode194,67,25,0
cristin.unitnameInstitutt for sosiologi og statsvitenskap
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextpostprint
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel