Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorIngebrigtsen, Jan Erik
dc.contributor.authorStølen Solberg, Brede
dc.date.accessioned2019-09-06T14:12:36Z
dc.date.available2019-09-06T14:12:36Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2613711
dc.description.abstractDenne oppgavens formål var å undersøke eksisterende forskning angående læreres vurderingspraksis i faget kroppsøving. For så å se i hvilken grad praksis samsvarer med offentlige føringer for vurdering. Metoden som ble valgt for oppgaven var derfor litteratursøk. Her ble det til slutt inkludert fire studier etter eksklusjonsprosessen. Studienes mål og metode varierte i stor grad, men de hadde intervju av lærere om vurderingspraksis til felles. Videre belyste studienes funn vidt forskjellige aspekter ved vurderingspraksis. Diskusjonen av funnen ble gjort i lys av hva eksisterende fagfelt rundt læreres vurderingspraksis sa, hva utdanningsdirektoratet sier om vurdering i faget, og nyinstitusjonell organisasjonsteori. Det blir argumentert for at formell struktur, og læreres vurderingspraksis er løst koblet. Og at dette kan være ett resultat av naturen til fagets vurderingskriterier. Oppgaven konkluderer med at det er ett problem at det blir forsket lite på tema, og den antyder videre at utfordringene studiene viser kan komme av utydelighet fra utdanningsdirektoratets side. På grunn av det begrensede datagrunnlaget kan en ikke gi noe mer enn antydninger angående læreres vurderingspraksis, da ett større studieutvalg trengs for å komme med ett valid og reliabeltsvar på problemstillingen.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleOffentlige føringer for vurdering i kroppsøving VS vurdering i praksis, ett litteraturstudie av læreres vurderingspraksis
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel