Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorIngebrigtsen, Jan Erik
dc.contributor.authorHøiland, Bente
dc.date.accessioned2019-09-06T14:11:57Z
dc.date.available2019-09-06T14:11:57Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2613627
dc.description.abstractVurdering i kroppsøvingsfaget har dei seinare åra vore eit mykje omdiskutert tema. To tema som lenge har vore rekna som større utfordringar i faget, og som var avgjerande for ynskje om revidert læreplan er vurdering av innsats og bruken av testar som vurderingsgrunnlag. Som framtidig kroppsøvingslærar ynskja eg meir kunnskap kring dagens praksis, samt auke forståinga for kvifor innsats og bruk av testar er blant dei særleg framståande utfordringane kroppsøvingsfaget står ovanfor. Oppgåva tek føre seg begge desse aspekta i to separate problemstillingar. Gjeldande skriv frå utdanningsdirektoratet og tidlegare forsking blei saman med eiga datainnsamling nytta for å få eit bilete av kor vidt vurdering av innsats og bruk av testar er reelle utfordringar. Eigne data sett i eit organisasjonsteoretisk perspektiv gav vidare fleire relevante forklaringsfaktorar til problematikkens aktualitet. For å både skaffe informasjon om utfordringanes aktualitet, samt forstå problematikken, blei det gjennomført to ulike undersøkingar; dybdeintervju og spørjeundersøking. To lærarar frå ein vidaregåande skule blei i intervju spurde om eigen praksis og tankar om vurdering i kroppsøving og aktivitetslære. Sistnemnde for å seinare kunne samanlikne dei to faga. 50 studentar svara på spørjeskjema som stiller spørsmål om tidlegare erfaringar frå eigen skulegang knytt til innsats og bruk av testar. Verdiar frå spørjeskjema indikerer stor variasjon i ulike lærarars vurderingspraksis. Resultata viser mellom anna små skilnadar i vekting av innsats og testresultat ved karaktersetjing, noko som tyder på at fleire lærarars vurderingspraksis er i strid med forskriftene. For vurdering av innsats er utfordringa i følgje informantane knytt til liten tid til rådvelde, og innsats som eit samansett omgrep som er vanskeleg å vurdere. Ein av informantane seier mellom anna at «det er vanskeleg å vurdere kva som er innsats, og kva som ikkje er det». I eit organisasjonsteoretisk perspektiv kan mangelen på distinkte målsetjingar, skulens mekaniske struktur og lærarens avgrensa rasjonalitet bidra til å forklare kvifor vurdering av innsats og bruk av testar er aktuelle utfordringar. Informasjon frå Udir og endringar i læreplanen vil sett i lys av organisasjonsteori ikkje vere tilstrekkeleg for å løyse utfordringane. Ein er avhengig av større og meir konkrete endringar som tydeleg implementerast i heile skulens struktur.
dc.description.abstractIn recent years assessment in physical education has been a frequently debated topic. Two topics that for a long time have been considered as major challenges in this subject, and which were essential for the desire for a revised curriculum, is assessment of effort and the use of tests as basis for assessment. As a future teacher in physical education, I wanted more knowledge about the current practice, and also improved understanding regarding why effort and use of tests are among the particularly prominent challenges in physical education. This assignment discusses both of these aspects in two separate research questions. Current documents from the Norwegian Directorate for Education and Training and previous studies were combined with my own collection of data to get an impression of whether assessment of effort and use of tests are actual challenges. Results from my own data seen from an organizational theoretical perspective resulted in several factors relevant for explaining the actuality of the problem. Two different research methods were conducted to obtain information of the problem’s actuality and also understanding the challenges; interview and questionnaire survey. Two teachers from an upper secondary school were interviewed about their own practice and thoughts regarding assessment in physical education and physical activity. The latter in order to compare the two subjects. 50 students responded to the questionnaire asking questions about their own experiences from previous schooling regarding efforts and use of tests. Results from the questionnaire indicates great variation in different teacher’s assessment practices. Results show small differences in the emphasis of effort and test results on grading, which further indicates that several teachers’ assessment practices are contrary to the regulations. For the assessment of effort, the challenge is, according to the informants, strongly related to little time available, and also effort as a complex term that is difficult to assess. One of the informants says, among other things, that “it is difficult to assess what is effort, and what is not” (my own translation). In an organizational theoretical perspective, the lack of distinct goals, the school’s mechanical structure and the teacher’s delimited rationality can contribute to explaining why assessment of effort and use of tests are actual challenges. Information from the Norwegian Directorate for Education and Training and changes to the curriculum will, according to organizational theory, not be sufficient to solve the challenges. One relies on larger and more concrete changes that are clearly implemented throughout the school’s structure.
dc.languagenno
dc.publisherNTNU
dc.titleInnsats og testing i kroppsøving
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel