Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMidtaune, Kristiane
dc.contributor.authorCyvin, Jakob Bonnevie
dc.contributor.authorPanek, Jiri
dc.contributor.authorRød, Jan Ketil
dc.date.accessioned2019-01-29T15:23:50Z
dc.date.available2019-01-29T15:23:50Z
dc.date.created2018-09-16T22:44:11Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationUNIPED. 2018, 41 (4), 452-468.nb_NO
dc.identifier.issn1893-8981
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2582933
dc.description.abstractFeltkurs er en av de viktigste aktivitetene for studenter i feltbaserte disipliner som geografi, biologi, geologi, arkitektur, fysisk planlegging med mer, da trening av observasjonsevne er avgjørende for forståelse av slike fag. Dessverre medfører mangel på forkunnskaper, lite ressurser og store studentgrupper at undervisningen passiviserer heller enn aktiverer studentene. Mer studentaktive arbeidsformer er derfor ønskelig i feltbasert undervisning. Studentenes foretrukne læringsmetoder påvirker motivasjon og læringsutbytte, og er av stor betydning når nytt fagmateriell skal utvikles. Vi har derfor gjennomført spørreundersøkelse og fokusgrupper for å undersøke studenters foretrukne læringsmetoder og oppfattelse av feltkurs, dets forarbeid og etterarbeid. Våre funn viser at studentene er komfortable med passiviserende undervisning, men også at de er positive til bruk av mange ulike læringsmetoder. Med utgangspunkt i undervisningsprinsippene i akronymet KAMPVISE reflekterer vi over mulighetene for å innføre digitale verktøy i feltbasert undervisning, og ser på hvordan dette kan støttes med teori om kombinert læring, omvendt undervisning samt ønsker fra studentene selv om variert undervisning.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUniversitetsforlagetnb_NO
dc.relation.urihttps://www.idunn.no/uniped/2018/04/feltbasert_undervisning
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleFeltbasert undervisning. Kan digital teknologi og innsikt i studenters foretrukne læringsmetoder gjøre feltbasert undervisning bedre?nb_NO
dc.title.alternativeFeltbasert undervisning. Kan digital teknologi og innsikt i studenters foretrukne læringsmetoder gjøre feltbasert undervisning bedre?nb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.source.pagenumber452-468nb_NO
dc.source.volume41nb_NO
dc.source.journalUNIPEDnb_NO
dc.source.issue4nb_NO
dc.identifier.doi10.18261/issn.1893-8981-2018-04-07
dc.identifier.cristin1609915
dc.description.localcodeThis article is downloaded from www.idunn.no. © 2018 Author(s). This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons CC-BY License (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/)nb_NO
cristin.unitcode194,67,10,0
cristin.unitnameInstitutt for geografi
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal