• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for sosiologi og statsvitenskap
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for sosiologi og statsvitenskap
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Affordanser i ungdoms bruk av Snapchat - En kvalitativ intervju-undersøkelse av ungdoms refleksjoner rundt egen Snapchat-bruk

Valsø, Ida
Master thesis
Thumbnail
View/Open
Valsø, Ida.pdf (506.2Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2571677
Date
2018
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for sosiologi og statsvitenskap [2972]
Abstract
The theme for the project is young people on Snapchat, and how they experience and reflect on the use of this application. The research design is qualitative, and consists of eight interviews with school students at the age of 17. The following question has been answered:

How do eight teenagers experience the use of the social medium Snapchat?

The results from the study show that the teenages use Snapchat to build relations, affiliation, community and unity. They have a very frequent use, with reportings of sending up to 1000 snaps every day. The study shows that many of the informants send «common» snaps and want to maintain Snap-streaks with their friends. The informants prefer to connect to new people they meet on Snapchat – they do not add people on Facebook anymore. The study also shows how the affordances in Snapchat bring new opportunities, as well as new challenges to the users: they can nurse their releationships, and play out various roles – but at the same time, the «geosocial» aspect, where users are visible, can also lead to new dilemmas within the Snapchat use

Tema for studien er ungdommer på Snapchat, og hvordan de opplever og reflekterer rundt bruken av denne applikasjonen. Forskningsdesignet er kvalitativt og består av åtte intervjuer med elever på 17 år. Følgende problemstilling av blitt belyst:

Hvordan reflekterer åtte ungdommer om egen bruk av det sosiale mediet Snapchat?

Resultatene fra studien viser at informantene sin bruk av Snapchat i stor grad handler om relasjonsbygging, tilhørighet, fellesskap og samhold. De har et veldig hyppig bruk, med rapportert sending av opp imot 1000 snapper hver dag. Studiet viser at mange av informantene sender fellessnapper, samt er opptatt av å opprettholde streaks med venner. Informantene har Snapchat som foretrukken for å legge til nye bekjentskap – de bruker ikke Facebook for etablering av nye vennskap lengre. Studiet viser også hvordan affordancer i Snapchat både fører med seg nye muligheter, samt fører til nye utfordringer for brukerne: de kan enklere pleie relasjoner, samt spille ulike roller – men samtidig kan blant annet det «geososiale» aspektet hvor brukerne er synlige hele tiden føre til nye dilemma i bruken.
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit