Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorVifladt, Anne
dc.contributor.advisorStruksnes, Solveig
dc.contributor.authorBerntsen, Helge
dc.contributor.authorFredriksen, Asle
dc.date.accessioned2018-08-29T08:21:22Z
dc.date.available2018-08-29T08:21:22Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2559752
dc.description.abstractIntroduksjon: Sepsis er en livstruende sykdom som kan utvikles fra en infeksjon. Den utvikler seg raskt og dødeligheten øker for hver time. For å sikre disse pasientene faglig forsvarlig sykepleie bør sykehusene tilby sykepleierne kompetanseheving der de får en mulighet til å friske opp kunnskapene sine og holde seg oppdatert på ny forskning. Hensikt: Hensikten med denne studien er å se hva forskningen sier om hvordan kompetanseheving kan organiseres. Hvilke undervisningsmetoder vil fungere for sykepleiere og hvilke fordeler og ulemper har disse metodene? Metode: Dette ble utført som en litteraturstudie der det ble sett på kompetanseheving for sykepleiere, med et spesielt fokus på kompetanseheving for sepsis. Resultater: Tre hovedmetoder for undervisning utkrystalliserte seg under arbeidet; IT-løsninger, simulering og forelesninger. Disse hadde styrker og svakheter basert på emnet som skulle undervises. Konklusjon: Artiklene trekker frem forelesninger, simulering og IT-løsninger som metoder som kan brukes. Alle tre metodene har artikler som viser at de kan ha en positiv effekt på kompetanseheving, men de er også mer eller mindre velegnet avhengig av temaet for undervisning. Funnene indikerer også positive resultater ved kombinasjoner av undervisningsmetoder.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectsykepleienb_NO
dc.subjectsepsisnb_NO
dc.subjectkompetansehevingnb_NO
dc.titleUndervisningsmetoder for sykepleiere: hvordan formidlekunnskap innen sepsis?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Medical disciplines: 700::Health sciences: 800::Nursing science: 808nb_NO
dc.source.pagenumber40nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel