dc.contributor.author | Sveian, Hanne | |
dc.date.accessioned | 2018-08-22T10:41:48Z | |
dc.date.available | 2018-08-22T10:41:48Z | |
dc.date.created | 2018-01-09T13:55:25Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Babylon - Nordisk tidsskrift for Midtøstenstudier. 2017, 15 (2), 36-45. | nb_NO |
dc.identifier.issn | 1503-5727 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2558813 | |
dc.description.abstract | Gatekunst ble en sentral del av protestbildet i Egypt under revolusjonen fra 2011. Mange av verkene bar preg av faraonisk symbolikk. Hvorfor ble den gammelegyptiske arven aktivt brukt i denne brytningstidens opprørskunst? | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Babylon | nb_NO |
dc.title | Kunsten å opprøre: faraonisk symbolbruk i revolusjonær egyptisk gatekunst | nb_NO |
dc.type | Journal article | nb_NO |
dc.type | Peer reviewed | nb_NO |
dc.description.version | publishedVersion | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 36-45 | nb_NO |
dc.source.volume | 15 | nb_NO |
dc.source.journal | Babylon - Nordisk tidsskrift for Midtøstenstudier | nb_NO |
dc.source.issue | 2 | nb_NO |
dc.identifier.doi | 10.5617/ba.5923 | |
dc.identifier.cristin | 1538867 | |
dc.description.localcode | This article will not be available due to copyright restrictions (c) 2017 by Babylon | nb_NO |
cristin.unitcode | 194,62,65,0 | |
cristin.unitname | Institutt for historiske studier | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |