dc.contributor.author | Bull, Ida | |
dc.date.accessioned | 2018-04-04T13:11:47Z | |
dc.date.available | 2018-04-04T13:11:47Z | |
dc.date.created | 2017-12-18T09:54:06Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-304-0211-5 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2492631 | |
dc.description.abstract | Dette kapitlet vil vise at den politiske kulturen som manifesterte seg i utviklingen av skolene på det lange 1700-tallet, var formet av staten ovenfra gjennom lover og forordninger, men også nedenfra gjennom lokale initiativ og ulike samfunnsgruppers behov, tett knyttet til den samfunnsmessige utvikling og de ulike og delvis kryssende interesser som utspilte seg i samfunnet. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Scandinavian Academic Press | nb_NO |
dc.relation.ispartof | Eneveldet før undergangen. Politisk kultur i Norge 1660-1814 | |
dc.title | Hva skal barn lære? | nb_NO |
dc.type | Chapter | nb_NO |
dc.description.version | acceptedVersion | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 249-276 | nb_NO |
dc.identifier.cristin | 1528691 | |
dc.description.localcode | This chapter will not be available due to copyright restrictions (c) 2017 by Scandinavian Academic Press | nb_NO |
cristin.unitcode | 194,62,65,0 | |
cristin.unitname | Institutt for historiske studier | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | postprint | |
cristin.qualitycode | 1 | |