Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorLykknes, Annettenb_NO
dc.contributor.authorSærsland, Anne Lenenb_NO
dc.date.accessioned2014-12-19T13:21:36Z
dc.date.available2014-12-19T13:21:36Z
dc.date.created2012-06-21nb_NO
dc.date.issued2012nb_NO
dc.identifier536500nb_NO
dc.identifierntnudaim:6840nb_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/247743
dc.description.abstractDenne oppgaven tar for seg noen av grunnene til at eksperimentelt arbeid i kjemi ikke har vært så læringseffektivt som man har trodd og ønsket. Den beskriver videre muligheter for å gjøre noe med problemene, både ved hjelp av skriving og andre verktøy som metakognisjon og vurdering. Skriving er her i en særstilling fordi læring er skriving, og skriving er læring - på en helt grunnleggende måte. Jeg konkluderer med at den viktigste faktoren for effektivitet, er læreren selv. Han (eller hun) må gjøre bevisste valg for at elevene skal få det utbyttet som ønskes. Elevene lærer ikke automatisk bare ved å gjennomføre eksperimentelt arbeid. Med utgangspunkt i en teoretisk studie om eksperimentelt arbeid og skriving i kjemi, har jeg så utviklet et opplegg hvor eksperimentelt arbeid og skriving sammen kan bidra til at det ønskede utbyttet og læringseffektiviteten i kjemifaget øker.nb_NO
dc.languagenornb_NO
dc.publisherInstitutt for kjeminb_NO
dc.subjectntnudaim:6840no_NO
dc.subjectMLREAL Lektorutdanning med master i realfagno_NO
dc.subjectKjemi og matematikkno_NO
dc.titleLære ved å gjøre, lære ved å skrive?: - Om skriving og læring i eksperimentelt arbeidnb_NO
dc.title.alternativeLearning by Doing, Learning by Writing?: - About writing and learning in experimental worknb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber67nb_NO
dc.contributor.departmentNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for naturvitenskap og teknologi, Institutt for kjeminb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel