dc.contributor.author | Ask, Kristine | |
dc.date.accessioned | 2017-08-17T11:03:01Z | |
dc.date.available | 2017-08-17T11:03:01Z | |
dc.date.created | 2011-06-22T13:05:25Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.citation | Norsk Medietidsskrift. 2011, 18 (2), 140-157. | nb_NO |
dc.identifier.issn | 0804-8452 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2451017 | |
dc.description.abstract | Denne artikkelen handler om bruk av dataspill i hverdagskontekster. Et sentralt poeng er hvordan utfordringer gitt av spillet kan komme i konflikt med eller støtte oppunder sosiale relasjoner, dagligdagse rutiner og forpliktelser. Slik viser artikkelen kompleksiteten i hvordan nye medieteknologier forhandles inn i hjemmet, og hvordan moral og materialitet fungerer i denne prosessen | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Universitetsforlaget | nb_NO |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Teknologi og vitenskapsstudier | nb_NO |
dc.subject | STS | nb_NO |
dc.title | Spiller du riktig? Tid, moral og materialitet i domestiseringen av et online dataspill | nb_NO |
dc.type | Journal article | nb_NO |
dc.type | Peer reviewed | nb_NO |
dc.description.version | publishedVersion | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 140-157 | nb_NO |
dc.source.volume | 18 | nb_NO |
dc.source.journal | Norsk Medietidsskrift | nb_NO |
dc.source.issue | 2 | nb_NO |
dc.identifier.cristin | 826652 | |
dc.relation.project | Egen institusjon: 11 | nb_NO |
dc.description.localcode | Creative Commons Attribution Non-Commercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) license. | nb_NO |
cristin.unitcode | 194,62,40,0 | |
cristin.unitname | Institutt for tverrfaglige kulturstudier | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |