Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorToft, Benthe
dc.contributor.advisorSørhagen, Guro
dc.contributor.authorFoss, Ragnhild
dc.date.accessioned2017-08-15T08:07:59Z
dc.date.available2017-08-15T08:07:59Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2450693
dc.description.abstractProblemstilling: Hvilke faktorer kan bidra til at simulering kan være en god læringsmetode for å tilegne seg kunnskap og ferdigheter i radiografutdanningen? Formål: Formålet med denne oppgaven er å undersøke hvilke faktorer som kan være betydningsfulle for å oppnå god læring under simulering. Metode: Det er benyttet en kvalitativ litteraturstudie. Resultat: Resultatene av studien er basert på forskningsartikler som omhandler ulike faktorer under simulering av akutt situasjoner for studenter og helsepersonell. Kommunikasjon, samarbeid og pasientsikkerhet er noen av faktorene som har betydning for god læring under simulering. Konklusjon: Kommunikasjon og debriefing viser seg å være to relativt viktige faktorer for å oppnå god læring under simulering. De ulike faktorene spiller likevel en samlet rolle i å øke kunnskap og ferdigheter ved simulering.nb_NO
dc.description.abstractTopic/research question: What factors can contribute the simulation to be a good learning method to acquire knowledge and skills in radiography? Purpose: The purpose of this study is to examine the factors that may be important to achieve good learning during simulation. Method: It has been conducted a qualitative study of literature. Results: Results of the study is based on research on various factors during simulating emergencies for students and health professionals. Communication, teamwork og patient safety are some of the factors that are important for good learning during simulation. Conclusion: Communication and debriefing proves to be two relatively important factors for achieving good learning during simulation. The various factors still play a general role in increasing knowledge and skills by simulation.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectradiografinb_NO
dc.subjectsimuleringnb_NO
dc.subjectlæringsmetodenb_NO
dc.titleSimulering som læringsmetode i radiografutdanningennb_NO
dc.title.alternativeSimulation as a learning method in education for radiographynb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Medical disciplines: 700::Clinical medical disciplines: 750::Radiology and diagnostic imaging: 763nb_NO
dc.source.pagenumber36nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel