dc.contributor.advisor | Toft, Benthe | |
dc.contributor.advisor | Sørhagen, Guro | |
dc.contributor.author | Foss, Ragnhild | |
dc.date.accessioned | 2017-08-15T08:07:59Z | |
dc.date.available | 2017-08-15T08:07:59Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2450693 | |
dc.description.abstract | Problemstilling: Hvilke faktorer kan bidra til at simulering kan være en god læringsmetode for å tilegne seg kunnskap og ferdigheter i radiografutdanningen? Formål: Formålet med denne oppgaven er å undersøke hvilke faktorer som kan være betydningsfulle for å oppnå god læring under simulering. Metode: Det er benyttet en kvalitativ litteraturstudie. Resultat: Resultatene av studien er basert på forskningsartikler som omhandler ulike faktorer under simulering av akutt situasjoner for studenter og helsepersonell. Kommunikasjon, samarbeid og pasientsikkerhet er noen av faktorene som har betydning for god læring under simulering. Konklusjon: Kommunikasjon og debriefing viser seg å være to relativt viktige faktorer for å oppnå god læring under simulering. De ulike faktorene spiller likevel en samlet rolle i å øke kunnskap og ferdigheter ved simulering. | nb_NO |
dc.description.abstract | Topic/research question: What factors can contribute the simulation to be a good learning method to acquire knowledge and skills in radiography? Purpose: The purpose of this study is to examine the factors that may be important to achieve good learning during simulation. Method: It has been conducted a qualitative study of literature. Results: Results of the study is based on research on various factors during simulating emergencies for students and health professionals. Communication, teamwork og patient safety are some of the factors that are important for good learning during simulation. Conclusion: Communication and debriefing proves to be two relatively important factors for achieving good learning during simulation. The various factors still play a general role in increasing knowledge and skills by simulation. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | radiografi | nb_NO |
dc.subject | simulering | nb_NO |
dc.subject | læringsmetode | nb_NO |
dc.title | Simulering som læringsmetode i radiografutdanningen | nb_NO |
dc.title.alternative | Simulation as a learning method in education for radiography | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Medical disciplines: 700::Clinical medical disciplines: 750::Radiology and diagnostic imaging: 763 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 36 | nb_NO |