Blar i Fakultet for økonomi (ØK) på tittel
Viser treff 3140-3159 av 6107
-
Krise i oljeservice - har selskapene seg selv å takke? - En empirisk studie av effektene selskapenes vekststrategier har hatt på bransjens innovasjonsevne
(Master thesis, 2017)This study examines the massive growth period the oil service industry experienced ahead of the market change in 2014, which led the industry into a crisis situation characterized by massive downsizing. Even though oil ... -
Kriseledelse i UH-sektoren
(Bachelor thesis, 2021)Oppgaven finner ved bruk av kvalitative intervjuer ut at endringene og rutinene ledelsen av institusjonen innførte som tiltak på pandemien, opplevdes i all hovedsak som gode og rasjonelle. Det kommer frem en god underliggende ... -
Kritiske faktorer ved omorganiseringen til Ringen Rehabiliteringssenter AS
(Bachelor thesis, 2014)NORSK: Målet med denne bacheloroppgaven er å finne ut hvilke kritiske faktorer Ringen Rehabiliteringssenter AS står ovenfor i forbindelse med omorganiseringen de foretar seg. For å finne svar på dette valgte vi en kvalitativ ... -
Kroppen som postmoderne talisman: et evig prosjekt
(Master thesis, 2007-05-30)Er kroppsprosjekter en meningsskapende strukturell kutyme, til forskjell fra (eller i tillegg til) et tegnøkonomisk symbol i metenarrativenes vakum? Vi tar for oss kropp og trening, og da som syssel og prosjekt, fortolket ... -
KUBA som arbeidsmetode i politiet
(Master thesis, 2022)I masteroppgaven undersøkes politiets erfaringer med arbeidsmetoden KUBA – Kunnskapsbasert politiarbeid. I KUBA legger etterretning grunnlaget for prioriteringer og videre tiltak. Målet er å øke kvaliteten og samhandlingen ... -
Kultur på arbeidsplassen
(Bachelor thesis, 2019)Temaet i denne oppgaven ble vurdert og valgt på bakgrunn av alles interesse for kultur på arbeidsplassen. Dette fokusområdet ville vi knytte opp mot trivsel og ytelse blant ansatte. Det er i dagens samfunn viktig å ... -
Kultur som økonomisk aktør - kunstnerisk forræderi, hobbygreier eller kreativt ensemble?
(Journal article; Peer reviewed, 2017)I denne artikkelen belyses kultur som økonomisk aktør med utgangspunkt i Kulturrådets nye kontor Kreativt Norge. Formålet er å vise at hovedutfordringen for Kreativt Norge er å erstatte den tradisjonstunge nyskapingsfiendtlige ... -
Kulturbransjens tilpasning av økonomistyringen i usikre omgivelser
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven er en flercasestudie som tar for seg to organisasjoner som opererer i kultursektoren i Trondheim, Trondheim Symfoniorkester & Opera (TSO) og Byscenen Drift AS (Byscenen). Formålet med studien har vært ... -
Kulturskolen og korpset er én "greie" - En studie av samarbeidet mellom en kulturskole og et skolekorps
(Master thesis, 2018)Masteroppgaven "Kulturskolen og korpset er én greie" – En studie av samarbeidet mellom en kulturskole og et skolekorps» setter fokus på samarbeid mellom offentlig og frivillig sektor innenfor kulturfeltet. Hensikten med ... -
Kulturtrekk hos organisasjoner
(Master thesis, 2011)Å ha en sterk organisasjonskultur oppfattes som viktig for dagens moderne organisasjoner (Jacobsen og Thorsvik, 2008). Moderne organisasjoner er avhengig av sine ansattes kompetanse og medvirkning for å oppnå sine strategiske ... -
Kundekoordinering i et stort, smidig programvareutviklingsprosjekt
(Master thesis, 2023)Denne studien har som mål å øke forståelsen av hvordan leverandører koordinerer med kunder i store, smidige utviklingsprosjekter. Studien har et kvalitativt forskningsdesign, hvor forskerne gjennomførte åtte dybdeintervjuer ... -
Kundelojalitet
(Bachelor thesis, 2017)I denne oppgaven har problemstillingen: «hvordan påvirker lojalitetsprogrammer i dagligvarehandelen forbrukernes lojalitet til de respektive handelshusene» blitt analysert og drøftet. Distribusjonskjeden består av leddene ... -
Kundelojalitet gjennom egne merkevarer
(Bachelor thesis, 2023)Temaet for oppgaven er rettet mot det norske dagligvaremarkedet og egne merkevarer. For denne bacheloroppgaven skal man forsøke å svare på problemstillingen ‘‘Hvordan kan bruken av egne merkevarer påvirke kundelojalitet?’’. ... -
Kundelojalitet i dagligvarebransjen
(Bachelor thesis, 2013)NORSK: Dette er en bacheloroppgave i økonomi og ledelse ved Høgskolen i Gjøvik hvor vi undersøker hva som påvirker kundetilfredshet og kundelojalitet i dagligvarebransjen. I denne oppgaven har vi sammenlignet to ... -
Kundelojalitet i Ekornes
(Bachelor thesis, 2018)Dette er en bacheloroppgave i markedsføring og ledelse ved NTNU i Ålesund, som tar for seg problemstillingen “Hva gjør Ekornes for å skape kundetilfredshet? ”Gir økt kundetilfredshet økt kundelojalitet?”. Dette har blitt ... -
Kundelojalitet Møller Bil Kongsvinger
(Bachelor thesis, 2012) -
Kundelønnsomhetsanalyse i IT-konsulentselskap
(Master thesis, 2019)Hovedtema for oppgaven er kundelønnsomhetsanalyse i IT-konsulentselskap. Jeg har forsøkt å besvare problemstillingen: Hvordan praktiseres kundelønnsomhetsanalyse i Acando AS? I samsvar med problemstillingen, ble det ... -
Kundelønnsomhetsanalyser i store norske virksomheter
(Master thesis, 2019)Formålet med denne studien er å kartlegge hvordan store norske virksomheter arbeider med kundelønnsomhetsanalyser, samt undersøke hvilke faktorer som påvirker bruk av de ulike analysemetodene for kundelønnsomhet. Dataene ... -
Kundelønnsomhetsanalyser, ressurstilpasning og markedsorientering; lønnsomt for store norske virksomheter? - En kvantitativ studie av hvordan virksomheter arbeider mot kunder i bedriftsmarkedet
(Master thesis, 2020)Formålet med masteroppgaven er å avdekke om det foreligger sammenheng mellom virksomheters bruk av kundelønnsomhetsanalyser, teknisk- og organisatorisk tilpasning, markedsorientering og foretaksprestasjoner. Undersøkelsen ... -
Kundenes holdninger til potensielle anvendelser av kunstig intelligens i banktjenester: en case studie av SpareBank 1 Østlandet
(Bachelor thesis, 2022)Bakgrunnen for denne bacheloroppgaven er vår interesse knyttet til kunstig intelligens, og dens raskt økende eksistens innenfor finanssektoren. Vi er samtidig interessert i hvordan kundene stiller seg til denne utviklingen, ...