• Krise i oljeservice - har selskapene seg selv å takke? - En empirisk studie av effektene selskapenes vekststrategier har hatt på bransjens innovasjonsevne 

      Brenden, Rune; Haukland, Ingvar Didrik (Master thesis, 2017)
      This study examines the massive growth period the oil service industry experienced ahead of the market change in 2014, which led the industry into a crisis situation characterized by massive downsizing. Even though oil ...
    • Kriseledelse i UH-sektoren 

      Olsen, Alv Reinhart Weiberg Olsen (Bachelor thesis, 2021)
      Oppgaven finner ved bruk av kvalitative intervjuer ut at endringene og rutinene ledelsen av institusjonen innførte som tiltak på pandemien, opplevdes i all hovedsak som gode og rasjonelle. Det kommer frem en god underliggende ...
    • Kritiske faktorer ved omorganiseringen til Ringen Rehabiliteringssenter AS 

      Lundby, Ida Kristine Granseth; Thoreplass, Ida Cesilie (Bachelor thesis, 2014)
      NORSK: Målet med denne bacheloroppgaven er å finne ut hvilke kritiske faktorer Ringen Rehabiliteringssenter AS står ovenfor i forbindelse med omorganiseringen de foretar seg. For å finne svar på dette valgte vi en kvalitativ ...
    • Kroppen som postmoderne talisman: et evig prosjekt 

      Huse, Håvard; Krekvik, Odd Kjetil (Master thesis, 2007-05-30)
      Er kroppsprosjekter en meningsskapende strukturell kutyme, til forskjell fra (eller i tillegg til) et tegnøkonomisk symbol i metenarrativenes vakum? Vi tar for oss kropp og trening, og da som syssel og prosjekt, fortolket ...
    • KUBA som arbeidsmetode i politiet 

      Aanensen, Lena; Frisak, Nikolai Munch (Master thesis, 2022)
      I masteroppgaven undersøkes politiets erfaringer med arbeidsmetoden KUBA – Kunnskapsbasert politiarbeid. I KUBA legger etterretning grunnlaget for prioriteringer og videre tiltak. Målet er å øke kvaliteten og samhandlingen ...
    • Kultur på arbeidsplassen 

      Gjerde, Emma Helene; Høidahl, Kaja Amalie; Blankholm, Hanne A. (Bachelor thesis, 2019)
      Temaet i denne oppgaven ble vurdert og valgt på bakgrunn av alles interesse for kultur på arbeidsplassen. Dette fokusområdet ville vi knytte opp mot trivsel og ytelse blant ansatte. Det er i dagens samfunn viktig å ...
    • Kultur som økonomisk aktør - kunstnerisk forræderi, hobbygreier eller kreativt ensemble? 

      Oddane, Torild A Wathne (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      I denne artikkelen belyses kultur som økonomisk aktør med utgangspunkt i Kulturrådets nye kontor Kreativt Norge. Formålet er å vise at hovedutfordringen for Kreativt Norge er å erstatte den tradisjonstunge nyskapingsfiendtlige ...
    • Kulturbransjens tilpasning av økonomistyringen i usikre omgivelser 

      Bævre, Jo Trønsdal; Stølan, Ulrik Weidemann (Master thesis, 2022)
      Denne masteroppgaven er en flercasestudie som tar for seg to organisasjoner som opererer i kultursektoren i Trondheim, Trondheim Symfoniorkester & Opera (TSO) og Byscenen Drift AS (Byscenen). Formålet med studien har vært ...
    • Kulturskolen og korpset er én "greie" - En studie av samarbeidet mellom en kulturskole og et skolekorps 

      Landrø, Karsten Selseth (Master thesis, 2018)
      Masteroppgaven "Kulturskolen og korpset er én greie" – En studie av samarbeidet mellom en kulturskole og et skolekorps» setter fokus på samarbeid mellom offentlig og frivillig sektor innenfor kulturfeltet. Hensikten med ...
    • Kulturtrekk hos organisasjoner 

      Skjærpe, Helge Hjemaas (Master thesis, 2011)
      Å ha en sterk organisasjonskultur oppfattes som viktig for dagens moderne organisasjoner (Jacobsen og Thorsvik, 2008). Moderne organisasjoner er avhengig av sine ansattes kompetanse og medvirkning for å oppnå sine strategiske ...
    • Kundekoordinering i et stort, smidig programvareutviklingsprosjekt 

      Blikås, Mikael; Nilsen, Torkel (Master thesis, 2023)
      Denne studien har som mål å øke forståelsen av hvordan leverandører koordinerer med kunder i store, smidige utviklingsprosjekter. Studien har et kvalitativt forskningsdesign, hvor forskerne gjennomførte åtte dybdeintervjuer ...
    • Kundelojalitet 

      Haugen, Astri Marie Vik; Fagerli, Martine Kolsvik (Bachelor thesis, 2017)
      I denne oppgaven har problemstillingen: «hvordan påvirker lojalitetsprogrammer i dagligvarehandelen forbrukernes lojalitet til de respektive handelshusene» blitt analysert og drøftet. Distribusjonskjeden består av leddene ...
    • Kundelojalitet gjennom egne merkevarer 

      Huse, Sebastian (Bachelor thesis, 2023)
      Temaet for oppgaven er rettet mot det norske dagligvaremarkedet og egne merkevarer. For denne bacheloroppgaven skal man forsøke å svare på problemstillingen ‘‘Hvordan kan bruken av egne merkevarer påvirke kundelojalitet?’’. ...
    • Kundelojalitet i dagligvarebransjen 

      Betten, Daniel; Bekken, Jonas; Moen, Erik (Bachelor thesis, 2013)
      NORSK: Dette er en bacheloroppgave i økonomi og ledelse ved Høgskolen i Gjøvik hvor vi undersøker hva som påvirker kundetilfredshet og kundelojalitet i dagligvarebransjen. I denne oppgaven har vi sammenlignet to ...
    • Kundelojalitet i Ekornes 

      Fure, Lill Therese Aurdal; Blomvik, Siri Ødegaard (Bachelor thesis, 2018)
      Dette er en bacheloroppgave i markedsføring og ledelse ved NTNU i Ålesund, som tar for seg problemstillingen “Hva gjør Ekornes for å skape kundetilfredshet? ”Gir økt kundetilfredshet økt kundelojalitet?”. Dette har blitt ...
    • Kundelojalitet Møller Bil Kongsvinger 

      Vestbakken, Jørn Vetle (Bachelor thesis, 2012)
    • Kundelønnsomhetsanalyse i IT-konsulentselskap 

      Carlsen, Anna (Master thesis, 2019)
      Hovedtema for oppgaven er kundelønnsomhetsanalyse i IT-konsulentselskap. Jeg har forsøkt å besvare problemstillingen: Hvordan praktiseres kundelønnsomhetsanalyse i Acando AS? I samsvar med problemstillingen, ble det ...
    • Kundelønnsomhetsanalyser i store norske virksomheter 

      Mohagen Hansen, Maren; Antonsen Kjos, Marthe (Master thesis, 2019)
      Formålet med denne studien er å kartlegge hvordan store norske virksomheter arbeider med kundelønnsomhetsanalyser, samt undersøke hvilke faktorer som påvirker bruk av de ulike analysemetodene for kundelønnsomhet. Dataene ...
    • Kundelønnsomhetsanalyser, ressurstilpasning og markedsorientering; lønnsomt for store norske virksomheter? - En kvantitativ studie av hvordan virksomheter arbeider mot kunder i bedriftsmarkedet 

      Kosberg, Lise; Weidemann, Inga Elise Trælnes (Master thesis, 2020)
      Formålet med masteroppgaven er å avdekke om det foreligger sammenheng mellom virksomheters bruk av kundelønnsomhetsanalyser, teknisk- og organisatorisk tilpasning, markedsorientering og foretaksprestasjoner. Undersøkelsen ...
    • Kundenes holdninger til potensielle anvendelser av kunstig intelligens i banktjenester: en case studie av SpareBank 1 Østlandet 

      Lund, Elin Mathilde; Nordsveen, Martin; Os, Andreas (Bachelor thesis, 2022)
      Bakgrunnen for denne bacheloroppgaven er vår interesse knyttet til kunstig intelligens, og dens raskt økende eksistens innenfor finanssektoren. Vi er samtidig interessert i hvordan kundene stiller seg til denne utviklingen, ...