Blar i Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU) på forfatter "Camilla Stabel Jørgensen"
-
22. juli i klasserommet - En følelse av hjelpeløshet?
Kristoffersen, Hylland Erlend (Bachelor thesis, 2019)I denne oppgaven har jeg ønsket å undersøke ungdomsskolelæreres undervisningspraksis i etterkant av 22. juli, og i dag. Jeg har også ønsket å finne årsaker til at 22. juli ble bortprioritert fra klasserommet, noe tidligere ... -
Forstår du det du leser? En fagspesifikk tilnærming til lesing i religionsog livssynsfaget på ungdomstrinnet.
Unstad, Lars (Doctoral theses at NTNU;2021:188, Doctoral thesis, 2021)Avhandlingen plasserer seg innenfor literacy- og leseforskning samt religionsdidaktikk, og dreier seg om fagspesifikk lesing i religions- og livssynsfaget (KRLE) med fokus på grunnskolens ungdomstrinn. Formålet er å utvikle ... -
Når nasjonal krise blir historisk pensum - lærerens møte med 22. juli i klasserommet
Malin Margrethe Granseth (Bachelor thesis, 2019)Fagfornyelsen vil bringe nye nasjonale læreplaner ut til norske skoler fra høsten 2020. I disse vil 22. juli 2011 omtales og for første gang blir en enkelthendelse nevnt eksplisitt i norske læreplaner. Ønsket fra ...