Browsing Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU) by Author "Ulrichsen, Gry Olsen"
Now showing items 1-7 of 7
-
Deltakende kunstnere på en pedagogisk arena - En dialogbasert studie som ser på hvordan relasjonelle aspekter utgjør rammeverk for kunstdidaktisk utøvelse
Ulrichsen, Gry Olsen (Master thesis, 2014)Hensikten med studien er å undersøke og bidra med kunnskap om hvordan kunstpraksis i en pedagogisk kontekst kan utvikles. Empirisk materiale genereres gjennom Tenthaus Oslos virksomhet, et selvorganisert kunstnerdrevet ... -
Disrupting the White monologue in arts education through pluralist proximity – A study in possibilities and challenges of plurality in Nordic Community Schools of Music and Arts Education
Ulrichsen, Gry Olsen (Doctoral theses at NTNU;2024:107, Doctoral thesis, 2024)The Community Schools of Music and Arts (CSMA) is described as first stop in the exclusionary cycle of the Scandinavian cultural sector. However, discussions about the presence of racism in arts education has been confined ... -
Dissonans i det modernistiske doxa – et a/r/tografisk blikk på et samarbeid mellom en kulturskolelærer og to grunnskolelærere
Øyen, Jenny Elise; Ulrichsen, Gry Olsen (Chapter, 2021) -
Kunst og håndverk i møte med matte, naturfag og spesialpedagogikk
Hindenes, Julie (Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven er en post-kvalitativ studie om tverrfaglige samarbeid som igangsetter, for planlegging og utvikling av et didaktisk design med arkitektur basert på konseptet med åpne oppgaver. Hensikten med studien ... -
Møter gjennom mønster i filt - Narrativ og poetisk dokumentasjon som utgangspunkt for og pådriver i kunstdidaktisk praksis i en helsekontekst
Ulrichsen, Gry Olsen (Journal article; Peer reviewed, 2018)I denne artikkelen søkes det, fra et kunstdidaktisk perspektiv, å belyse forbindelser mellom kunstpraksis og utvidet omsorgsarbeid i en helsekontekst. Hensikten er, gjennom å beskrive, analysere og konstruere kjennetegn ... -
Stones and the Destabilisation of Safe Ethical Space
Eriksen, Helen; Ulrichsen, Gry Olsen; Bayati, Zahra (Peer reviewed; Journal article, 2020)This article investigates the role of ethical boundaries for the academic and the artist/researcher in stabilising or destabilising colonialised positions of power. It stems from an increasingly urgent need to understand ... -
Tverrfaglig lærersamarbeid i Kulturdag - En narrativ studie av fortellinger om å delta som kulturskolelærer og grunnskolelærer i pilotprosjektet Kulturdag
Øyen, Jenny Elise (Master thesis, 2020)Denne studien har undersøkt samarbeid mellom lærere i kulturskolen og lærere i grunnskolen. Hensikten med studien har vært å utvikle kunnskap om tverrfaglig samarbeid mellom kulturskole og grunnskole på lærernivå, for å ...