Blar i Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU) på emneord "Fagdidaktikk"
Viser treff 21-25 av 25
-
Samfunnsfaglæreres kompetanse og kompetanseutvikling: En studie av samfunnsfaglærere i ungdomsskolen i Trondheim
(Master thesis, 2011)Masteroppgaven presenterer en empirisk studie av samfunnsfaglæreres kompetanse og behov for kompetanseutvikling. Studien er gjennomført ved 14 av kommunens 18 ungdomsskoler, og er basert på data fra i alt 80 samfunnsfagslærere ... -
Språk og digitale læringsressurser i naturfag: En studie av elever i samhandling om elementer fra Viten.no
(Master thesis, 2011)Denne studien tar for seg elevers kommunikasjon og samhandling når de arbeider med et digitalt læringsprogram, kalt Celler. Med Kunnskapsløftet i 2006 ble digitale ferdigheter likestilt med ferdigheter som å kunne uttrykke ... -
Uteundervisning i naturfag: En studie av naturfaglæreres praktisering av og syn på uteundervisning i naturfag
(Master thesis, 2011)Studien tar for seg naturfaglæreres praktisering av og syn på uteundervisning i naturfag. Uteundervisning har en tydelig rolle i læreplanen for naturfag, og det er derfor interessant å få mer kunnskap om hvordan de som ... -
"What's for Tea?": A Study of how Aspects of Culture are presented in Textbook Texts for English as a Second Language in Lower Secondary School
(Master thesis, 2011)In this thesis I have looked at how the cultural aspects are presented in a textbook series for English as a Second Language (ESL). The textbook series studied is New Flight; made to be used in Lower Secondary School. Since ... -
Å bryte mønstre: Forståelse av estetikkens verdi i pedagogisk virksomhet i barnehagen
(Master thesis, 2011)Masteroppgaven ”Å bryte mønstre: Forståelse av estetikkens verdi som pedagogisk virksomhet i barnehagen” utforsker hvordan barnehageansatte forstår estetikk i relasjon til pedagogisk arbeid i barnehagen. Bakgrunnen for ...