Blar i Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE) på emneord "Matematikk og naturfag"
Viser treff 1-5 av 5
-
Hvilke forestillinger kan elever ha om forståelse i matematikk?
(Master thesis, 2009)Målet med studien er å få innsikt i hvilke forestillinger elever kan ha om forståelse i matematikk. I studien utvikles det et nytt analyseredskap for å beskrive elevers forestillinger om forståelse i matematikk i detalj. ... -
Interaksjon og læring i matematikk: Ein studie av korleis ulike matematiske tema og kontekstar påverkar kommunikasjonsmønster og kunnskapsutvikling
(Master thesis, 2010)Målet med studien er å få ei betre forståing for korleis ulike matematiske tema og kontekstar i undervisninga er med på å påverke kva kommunikasjonsmønster som oppstår, og korleis elevane utviklar kunnskap i matematikk. ... -
Metakognisjon og generalisering: En studie om utfordringer og metakognitiv påvirkning i generaliseringsprosessen
(Master thesis, 2010)Målet med studien var å utvide perspektivet på elevers læring i algebra. Studien ble basert på følgende problemstilling: Hvordan virker elever sin metakognisjon inn på løsning av generaliserings¬oppgaver? Gjennom en ... -
Sammenhenger mellom elevers forestillinger om forståelse i matematikk og undervisningen de erfarer
(Master thesis, 2010)I masteroppgaven fokuseres det på elevers forestillinger om forståelse, og på matematikkundervisning. Målet med studien er å få dypere innsikt i sammenhenger mellom elevers forestillinger om forståelse i matematikk, og ... -
Vurdering av matematisk problemløsning: En studie av sammenhengen mellom fokuset på problemløsning i læreplanen i matematikk og oppgavene som gis på eksamen
(Master thesis, 2009)Masteroppgaven fokuserer på vurdering av matematisk problemløsning i grunnskolen under det norske læreplanverket, L97. Den overordnende problemstillingen er: Hvordan er sammenhengen mellom fokuset på problemløsning i ...