Browsing Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE) by Journals "Læring om læring"
Now showing items 1-5 of 5
-
Bruk av digitale øvinger i grunnutdanningen i matematikk
(Journal article; Peer reviewed, 2017)Siden høsten 2013 har det vært gjort betydelige endringer i strukturen på grunnemnene i matematikk og statistikk ved NTNU, fra januar 2014 innenfor rammene av prosjektet KTDiM (Kvalitet, tilgjengelighet og differensiering ... -
La kvar student velje sitt eige tempo: Meistringslæring i intro programmering
(Journal article, 2024)Meistringslæring går ut på å dele eit emne opp i mange små modular, som kvar for seg skal vere overkomelege. Studenten må så vise meistring av den første modulen før hen går vidare til neste. Med eit slikt opplegg kan kvar ... -
Læringsressurser i grunnutdanningen i matematikk - kvalitet, tilgjengelighet og differensiering
(Journal article, 2017)For studenter ved sivilingeniørutdanningen ved NTNU inngår fem grunnemner i matematikk i studieplanen. Tre av disse emnene, Matematikk 1 (første semester, 1700 studenter), Matematikk 2 (andre semester, 1400 studenter) og ... -
The role of theory in empirical research methods in Information Systems: An agile lecture sequence approach
(Journal article, 2020)Researchers of Information Systems have long demonstrated that the teaching of research methods hinges on the dynamic interplay between theory and practice. However, grasping the role of theory in both the process (research ... -
Team-Based Learning: A Practical Approach for an Engineering Class
(Journal article, 2017)We describe the framework of Team-Based Learning and its application in an engineering course at NTNU. We present the process of applying TBL to a new course, discuss the results on the course outcome and close with some ...